החל משנת 2012 העניקה קרן טראמפ מדי שנה את פרס טראמפ להוראה איכותית, בסכום של 100,000 ש"ח, למורים מובילים מתחומי המתמטיקה והמדעים, המדגימים הוראה איכותית הלכה למעשה. מטרת הפרס היא להבהיר ולהמחיש לקהילה המקצועית ולקהל הרחב מהי הוראה איכותית וכיצד היא מתבצעת, ולהביע תודה והוקרה של הציבור למוריו.
זוכי פרס טראמפ נבחרו בהתאם לאמות מידה של הוראה איכותית, על ידי ועדה מיוחדת המורכבת ממורים מובילים מעולים שזכו בפרס בעבר.
החל משנת 2012 העניקה קרן טראמפ מדי שנה את פרס טראמפ להוראה איכותית, בסכום של 100,000 ש"ח, למורים מובילים מתחומי המתמטיקה והמדעים, המדגימים הוראה איכותית הלכה למעשה. מטרת הפרס היא להבהיר ולהמחיש לקהילה המקצועית ולקהל הרחב מהי הוראה איכותית וכיצד היא מתבצעת, ולהביע תודה והוקרה של הציבור למוריו.
זוכי פרס טראמפ נבחרו בהתאם לאמות מידה של הוראה איכותית, על ידי ועדה מיוחדת המורכבת ממורים מובילים מעולים שזכו בפרס בעבר.
אמות המידה של פרס טראמפ להוראה איכותית נכתבו בהתייעצות עם מורים מובילים ומומחים והן שופרו והובהרו לאורך השנים מתוך הניסיון המצטבר. הן נשענות על חוכמת העשייה המשותפת של מורים בארץ ובעולם, ומבוססות על ידע אקדמי ומקצועי:
"הוראה איכותית היא דרגת מומחיות מתקדמת שמתרכזת בלמידת כל תלמיד בכיתה. היא משלבת ידע עמוק בתחום הדעת, גישה קלינית ומיומנות פדגוגית. ההוראה האיכותית מתרחשת בארבע זירות מפגש של המורים: עם התלמיד, בכיתה, בבית הספר ובקהילה המקצועית".
המורים מכירים מקרוב את הידע, היכולות והצרכים של כל אחד מתלמידיהם, מאמינים ביכולתו להצטיין, מציבים עמו יעדי למידה אישיים גבוהים, מתאימים עבורו את שיטת ההוראה המתאימה לו, עוקבים מקרוב אחר התקדמותו, מעודדים אותו להתאמץ, להשקיע, להתמיד ולא לוותר, ומעניקים לו משוב בונה ומחזק בזמן אמת.
המורים יוצרים בכיתתם אווירת למידה המאפשרת לכל תלמיד לשאול, להשיב, לנמק ולטעות. הם מאתגרים את תלמידיהם להתמודד עם בעיות מורכבות. הם משתמשים במגוון גישות ושיטות הוראה והערכה ומפעילים שיקול דעת באילו אסטרטגיות וטכניקות לבחור בהתאם להקשר, לנושא הלימוד, לכיתה, ולממצאי האבחון של כל תלמיד.
המורים נרתמים עם סגל בית הספר והנהלתו כדי לגבש תפיסת הוראה משותפת, לבנות תרבות של מצוינות ולעצב שגרות של ניטור התקדמות למידה. ביחד הם מקימים מערך תמיכה לתלמידים, מפעילים קהילת מורים הממוקדת בלמידת התלמידים, משתפים את ההורים, ויוצרים אקלים לימודי המשפיע על איכות ההוראה והלמידה.
המורים נוטלים חלק פעיל בהתפתחות המקצועית של עמיתיהם המורים. בקהילה המקצועית הם בונים ומשכללים את המקצוענות שלהם ביחד ומבפנים. שם הם מנתחים יחדיו את הזיקות בין למידת התלמידים להוראת המורים ומעניקים משוב הדדי, מתוך אחריות משותפת ללמידת כל תלמיד.