התאמה לקהילות ומגזרים
ריכוז מאמץ והתאמה לצרכים של קהילות וקבוצות תת-מיוצגות
הפוטנציאל למצוינות מצוי בכל רחבי הארץ, והוא אינו נחלתו של אזור, מגזר או מגדר. לכן המאמץ העיקרי של הקרן הוא להנגיש הוראה איכותית לכל תלמיד ותלמידה באשר הם. אולם, ככל שהקרן מעמיקה בפעולתה מצאנו שהבדלים בין קהילות וקבוצות שונות בחברה הישראלית מעידים על כך שמידה אחת של פתרון לא תתאים לכולם.
מצאנו שאופן ההתמודדות של קהילות ומגזרים מול אתגר המצוינות הוא שונה. למשל, תלמידות בוחרות פחות ללמוד פיזיקה ומדעי המחשב, במגזר הממלכתי-דתי ממעטים ללמד כימיה, בבתי הספר הערביים תפיסת ההוראה שונה, ובבתי הספר החרדיים היחס ללימודי המתמטיקה והמדעים טעון במיוחד. לכן, לימוד מעמיק של חסמים והזדמנויות הניצבים בפני כל אחת מהקהילות מחייב התאמה ורגישות מיוחדת מצד תכניות הקרן. הנושא חשוב במיוחד במקרים שבהם קיים בקרב קבוצות אלו פוטנציאל משמעותי למצוינות שעדיין אינו ממומש.