השמה וליווי

השמה וליווי לקליטת מורים חדשים בבתי הספר

גיוס והכשרה להוראה של אנשים מעולים הם צעדים חיוניים, אך אינם מספיקים כדי להבטיח שהביקוש וההיצע יפגשו בהצלחה. כדי להבטיח שיבוץ וקליטה של מורים חדשים, יש צורך במאמץ מיוחד של השמה וליווי למורים החדשים. נחוץ להתייחס אל המורים החדשים כאל מי שנקראו אל הדגל למשימה חברתית וכבעלי כישרון מיוחד, ולנהל בהתאם תהליכים מוקפדים ורגישים של משאבי אנוש.

כבר בתהליך ההכשרה נחוץ לבנות שפה משותפת בין הסטודנטים להוראה ובין חיי בית הספר. יש לדאוג לתהליכי השמה איכותיים לקליטה אפקטיבית של המורים החדשים, להכיר בוותק המקצועי שלהם ולהסדיר את רישיון עבודתם. מבחינה מקצועית, חיוני להעניק להם ליווי פדגוגי בידי מורים ותיקים.

2013
ליווי פדגוגי למורי פיזיקה בחטיבות הביניים
המרכז הישראלי למצוינות בחינוך
2016
ליווי פדגוגי אישי למורי מתמטיקה
המרכז הישראלי למצוינות בחינוך
2016
ליווי פדגוגי למורי מתמטיקה פיזיקה וכימיה
הטכניון-מכון טכנולוגי לישראל
2016
תכנית ליווי אישי למורי מתמטיקה חדשים
קדימה מדע
2014
איתור מורים מצטיינים ומחפשי עבודה
מתאם
2013
ליווי פדגוגי למורי כימיה
הטכניון-מכון טכנולוגי לישראל
2013
פיתוח שירותי ייעוץ לשיפור ניהול משאבי אנוש להוראת המתמטיקה והמדעים
קודקוד בחינוך
2013
מיפוי הצורך העירוני במורי מתמטיקה ופיזיקה בשתי ערים
קודקוד בחינוך
2014
ליווי חוקרים שישתלבו כמורים
האוניברסיטה העברית
2014
ליווי פדגוגי למורי 'דלתא'
מכללת לוינסקי