לבחור במצוינות
הנעת תנופה מערכתית משותפת בחטיבת הביניים, תוך התמקדות בהוראה ובלמידה, כדי לאפשר לתלמידות ותלמידים להעמיק את הידע שלהם, לפתח מיומנות ולהתחיל להתמחות. המטרה היא לבנות מאמץ שיטתי ומתואם שבבסיסו ניצב צורך עמוק להעלות את הרף ולכייל את העשייה החינוכית כלפי מעלה בחטיבת הביניים בשלושה מעגלים – מרמת התלמיד, דרך חומרי הלימוד וההוראה ועד בית הספר והמערכת.
במהלך הלימודים בחטיבת הביניים יש לתלמידים זמן והזדמנות להתכונן היטב לעתידם. עליהם לברר בצורה מושכלת מה מעניין אותם, במה הם טובים, מה גורם להם לתחושת הישג, ועד כמה הם נכונים להתאמץ עבורו. הם צריכים להתחיל לגבש לעצמם תמונת עתיד, גם אם היא עדיין מצוירת בקווים כלליים. מעל לכל, הם חייבים להתייחס מאוד ברצינות ללימודים שלהם, מתוך הבנה של חשיבותם להמשך חייהם, ולבנות בסיס מוצק של ידע ומיומנות. לכן הקרן ביחד עם שותפיה, פונה אל התלמידים, המורים וההורים וקוראת להם לקחת אחריות ולהשקיע בלימודי המתמטיקה והמדעים בחטיבת הביניים. זו תקופת לימוד משמעותית שבסופה צומת בחירה חשוב שבו התלמידים בוחרים את מגמות ההתמחות שלהם לתיכון. זו אולי הפעם הראשונה שבה הם בוחרים את דרכם במערכת החינוך. זו בחירה שיש לה השפעה על תעודת הבגרות, ובמידה מסוימת גם על המשך הדרך שלהם לעתיד — בצבא, בהשכלה הגבוהה ובשוק התעסוקה. |