פרס טראמפ להוראה איכותית 2015
ב-2015 תשיק קרן טראמפ את המחזור הרביעי של הפרס המוענק למורים מעולים מתחומי המתמטיקה והמדעים המדגימים הוראה איכותית הלכה למעשה
ב-2015 תשיק קרן טראמפ את המחזור הרביעי של הפרס המוענק למורים מעולים מתחומי המתמטיקה והמדעים המדגימים הוראה איכותית הלכה למעשה
ב-2012 השיקה הקרן את "פרס טראמפ להוראה איכותית" במטרה להעניק הכרה פומבית להוראה מצוינת של מקצועות המתמטיקה והמדעים. הפרס נועד להמחיש לציבור הרחב באופן ברור מה הם מרכיביה של הוראה איכותית. כוונתנו היא להוקיר ולהעלות על נס מורי רב-אמן למתמטיקה ולמדעים, להציגם לציבור כדמויות מופת המוכיחות כי קיימת הוראה משובחת בישראל, ולעורר דיון ציבורי בשאלה: "מה הם המרכיבים של הוראה איכותית?"
ב-2013 הוענק הפרס למר קובי שורצבורד, מורה לפיזיקה, רכז לימודי המדעים והטכנולוגיה בבית הספר התיכון ע"ש ליאו באק בחיפה. את הפרס העניקו למר שורצבורד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך, שי פירון. ציון לשבח הוענק לגב' איריס כהנא ולמר דני עובדיה.
ב-2014 קיימנו מחזור שלישי של הפרס, והוגשה מועמדותם של 62 מורים מכל רחבי הארץ שזכו להמלצות מצוינות מצד עמיתיהם. מתוכם בחרה ועדת הפרס חמישה שהגיעו לשלב הגמר. המועמדים הסופיים צולמו במהלך הוראה בכיתות ולאחר מכן רואיינו על ידי הוועדה, אשר החליטה להעניק את הפרס לגב' סמדר לוי. לוי מלמדת פיזיקה זה 25 שנים בבית הספר התיכון "הדרים" בהוד השרון. כמו כן, היא מנחה במכון ויצמן מורים מובילים לפיזיקה, המלווים קהילות לומדות בבתי ספר ברחבי הארץ, ומשלימה גם את לימודי הדוקטורט בהוראת המדעים במכון ויצמן.
יו"ר ועדת הפרס הייתה קארן טל, ובין חבריה מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, הגב' דלית שטאובר, ד"ר עביר עאבד שזכתה בציון לשבח ב-2012, ומר קובי שורצבורד הזוכה בפרס לשנת 2013. חברי הוועדה המליצו להעניק ציון לשבח גם לגב' נלי קלר, מורה למתמטיקה מקריית מוצקין, ולד"ר אמנון יוסף, מורה לפיזיקה ולפילוסופיה מדימונה, וזאת כאות הוקרה לעבודתם המצוינת.
בכוונתו לקיים מחזור רביעי של הפרס ב-2015. הוועדה מעודדת הגשת מועמדות על ידי גורמי חוץ, וכפי שנהגה ב-2014, מזמינה מנהלי בתי ספר ומנחים מחוזיים להציע מורים מועמדים לקבלת הפרס, וזאת לאחר שהוברר לנו כי רבים מהמורים המצוינים הם צנועים מאוד ונמנעים מהגשת מועמדות בעצמם.
בנוסף לתהליך המקובל של בחירת הזוכה בפרס, אנו מתכוונים להקים באופן ניסיוני רשת של "בוגרי" הפרס, המועמדים הסופיים והזוכים בפרס. השנה תפנה הרשת אל 15 המורים שהגיעו לשלב הגמר עד היום, והם יוזמנו לסדנא בת יומיים במרכז דוידסון לחינוך מדעי במכון ויצמן. הסדנא תתמקד בשיעורים שצולמו במסגרת תהליך מועמדותם לפרס. המורים יתבקשו לנתח בצוותא את דרכי ההוראה שלהם ולדון ולחוות דעה ביחס לתבחינים שעל-פיהם בוחרים את הזוכים בפרס. אנו מקווים כי ניתוח זה יסייע לנו לערוך ולפרסם את הדוגמאות המצולמות של הוראה מצוינת, ועל ידי כך יסייע גם בתהליך הגשת המועמדים לפרס בעתיד.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 151