"יום המורה" לשנת 2014
תכנון וביצוע של 'יום המורה' לשנת 2014
תכנון וביצוע של 'יום המורה' לשנת 2014
בשנים האחרונות מסתמנים ניצני שינוי לטובה בדימוי הציבורי של המורים ושל מקצוע ההוראה בישראל. סקר דעת קהל שהוזמן על ידי קרן טראמפ ב-2012 גילה כי ניכר שיפור בגישה הכללית כלפי הוראת המתמטיקה והמדעים, ובמיוחד כלפי הסבה מקצועית להוראת התחומים הללו מקרב קהילת המדע וההייטק. לדימוי הציבורי ניכרת השפעה חשובה הן עבור מי ששוקלים להצטרף למקצוע ההוראה והן עבור המורים הקיימים במערכת.
ברור לנו מראש שאין זה מתפקידן או ביכולתן של קרנות פילנתרופיות להשפיע על תפיסות הרווחות בציבור, אך אנו חשים כי עלינו לרתום את שינוי הגישה המסתמן ביחס למורים ולהוראה כדי למשוך עוד אנשים מוכשרים לבחור בהוראת המתמטיקה והמדעים. במסגרת פעילות זו, השקנו במהלך 2013 את "יום המורה" בישראל כיוזמה ניסיונית. מטרתנו הייתה להשתמש בנוכחות הדיגיטלית שהקמנו, תחת הכותרת "הגיע זמן חינוך", ולעודד הורים ותלמידים לברך ולהוקיר את מוריהם ביום זה.
להפתעתנו, היזמה המקוונת נתקבלה בהתלהבות והפכה למאמץ משותף שאליו הצטרפו ארגוני חינוך רבים. רשתות חינוך ועיריות ארגנו אירועים מיוחדים, בתי ספר קיימו טקסים ומפגשים, ואפילו ועדת החינוך של הכנסת התכנסה כדי לציין את יום המורה. לישיבה מיוחדת זו הוזמנו מוריהם של חברי הכנסת ובה הודו להם אישית על שירותם. עשרות מתנדבים וכן ידוענים ומשפיעי דעת-קהל פרסמו בפומבי דברי תודה למוריהם בעבר.
בין השותפים ליוזמה הייתה חברת גוגל ישראל שסיפקה תמיכה דיגיטלית והסתדרות המורים שפירסמה את אירועי יום המורה בערוציה השונים. אליהם הצטרפו הרשתות אורט, אמי"ת ודרכא שציינו את יום המורה באירועים מיוחדים. על החגיגות ניצחה קבוצה של מתנדבים נלהבים הקשורים עם רשת בוגרי תכנית המנהיגות LEAD. 'ליד' היא תכנית למנהיגות צעירה שהוקמה ב-1999 על ידי מוריס קהאן הפונה לתלמידים מוכשרים ומטפחת את כישורי היזמות החברתית שלהם.
לאור הצלחתו של יום המורה ב-2013 והפוטנציאל הגלום בו, פנינו אל תכנית 'ליד' והצענו לה לקבל על עצמה את האחריות לארגון יום המורה הבא. היא נעתרה לפנייתנו ובעקבות זאת בכוונתה לשכור את שירותיו של פרוייקטור שייגבש תפריט פעילויות מפורט לבתי ספר, וכן ירחיב את אתר האינטרנט והפעילות ברשתות החברתיות. כמו כן, תיעשה פנייה לאירגוני חינוך, עיריות, ארגוני תלמידים והורים, רשויות חינוך מקומיות ובתי ספר, כדי שיצטרפו לפעילות ולמימון היוזמה.
הציפייה היא כי יוזמה זו תמשוך התעניינות רבה, תעורר שיח ציבורי שייסוב סביב מורים והוראה, ותעצים את המומנטום שהחל, התורם לתחושה הגוברת שהחינוך בישראל מתחיל לשנות כיוון.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 124