הכשרה קלינית למורי מתמטיקה חדשים
תכנית הכשרה קלינית ל-45 מורים חדשים למתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד
תכנית הכשרה קלינית ל-45 מורים חדשים למתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד
אוניברסיטת תל אביב, אשר מכשירה את מרבית מורי המתמטיקה החדשים מקרב האוניברסיטאות בישראל, החליטה לפסוע צעד נוסף כדי העמיק את ההכשרה המעשית שהיא מעניקה. האוניברסיטה מצטרפת לרשת של תכניות קליניות הפועלות במכללות להכשרת מורים ומציעה חידוש בהיותה התכנית הראשונה שתפעל באוניברסיטה כתוכנית להכשרה קלינית של מורים.המועמדים ללמוד בתכנית החדשה ייבחרו בתהליך מיון קפדני, במטרה לגייס לשורותיה סטודנטים מצטיינים בלבד, בעלי פוטנציאל ומוטיבציה להוראת מתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד. ייחודה יהיה בכך שהיא תתבסס על התנסות בהוראה בכיתות בבתי ספר וקבוצות של 8-6 סטודנטים ילמדו בבתי ספר אלה יום בשבוע. יוצמד להם מורה מעולה למתמטיקה המלמד באותו בית ספר, אשר יהיה חבר גם בצוות ההכשרה של האוניברסיטה, והוא יהיה המלווה הפדגוגי שלהם במשך כל שנת לימודי ההסמכה להוראה.
כמו כן, יצפו הסטודנטים בשיעורים של מורים ותיקים בכיתות ובקבוצות קטנות, וינתחו את ממצאיהם בעזרת המלווים הפדגוגיים. בתכנית הלימודים של הקורסים העיוניים יוכנסו שינויים, והם יתבססו על התנסויותיהם של הסטודנטים בכיתות בית הספר תוך שימוש בצילום השיעורים בווידיאו. בסוף שנת ההכשרה, בוגריה יקבלו ליווי פדגוגי במשך שנתיים נוספות, שיתבטא במפגשים עם מלווים פדגוגיים אחת לחודש, תוך כדי עבודתם בבתי הספר. יתקיימו גם מפגשים קבוצתיים, ובהם ילובנו אתגרים ודילמות המשותפים לכלל הקבוצה.
לאחר שלושה מחזורים של התכנית יצטרפו למערכת החינוך 45 מורים חדשים למתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד. הציפייה היא כי תכנית זו תשפיע גם על המסגרת הרגילה ללימודי תעודת הוראה באוניברסיטת תל אביב, והתקווה היא כי אוניברסיטאות נוספות ילכו בעקבותיה.