סיור לימודי בסינגפור
סיור לימודי שמטרתו ללמוד כיצד סינגפור מטפחת את מורי המתמטיקה והמדעים שלה
סיור לימודי שמטרתו ללמוד כיצד סינגפור מטפחת את מורי המתמטיקה והמדעים שלה
מערכת החינוך של סינגפור היא אחת ממערכות החינוך בעלות ההישגים הגבוהים ביותר בעולם. במבחן פיז"ה שנערך ב-2015, סינגפור דורגה במקום הראשון במתמטיקה ובמדעים, בקרב הבנים והבנות כאחד. שיעור התלמידים המתקשים היה הנמוך ביותר בין כל המדינות המשתתפות במבחן, ושיעור התלמידים המצטיינים היה הגבוה ביותר. משנת 2004 מדיניות החינוך בסינגפור, שכותרתה "פחות הוראה, יותר למידה", מדגישה את היישום של הוראה ממוקדת-תלמיד ושל למידת עומק.
הוראה היא מקצוע מכובד בסינגפור. כל המורים מקבלים את הכשרתם במכון הלאומי לחינוך של האוניברסיטה הטכנולוגית נניאנג. המכון הוא מרכז מומחיות בתחום ההוראה, ומשמש אכסניה ללימודי המשך ולהתפתחות מקצועית של מורים ותיקים. מסלול ההתקדמות של מורים, ממורה מתחיל ועד למורה רב-אמן, מבוסס על תקנים מקצועיים, תעודות כשירות, והסמכות.
ביוזמתו של פרופ' לי שולמן קיבלנו הזמנה לקיים ביקור לימודי בסינגפור, עבור המכון הלאומי הישראלי להוראה מתקדמת של מתמטיקה ומדעים, המצוי בשלבי הקמה. פרופ' שולמן יהיה הנואם הראשי בכנס הבין-לאומי של מורים למדעים שיתקיים בסינגפור בנובמבר 2019, והרעיון הוא לנצל את הכנס כהזדמנות לפגישות עם אנשי משרד החינוך המקומי ועם ראשי המכון הלאומי לחינוך של סינגפור, וגם לביקורים בבתי ספר ולפגישות עם מורים ותלמידים.
אנו מציעים לשגר משלחת ל-4-5 ימים, שחבריה יהיו שלושה מהצוות המייסד את המכון הישראלי המצוי בהקמה, ואליהם תצטרף פגי ברוקינס, חברה במועצה המייעצת הבין-לאומית של הקרן ונשיאת 'המועצה הלאומית לסטנדרטים מקצועיים בהוראה' בארה"ב. את המשלחת תארח צ'ואה-לים ין צ'ינג, מנהלת האקדמיה להוראה של סינגפור. בשובם לישראל, יחברו חברי המשלחת דו"ח מפורט שיופץ בקרב הקהילה המקצועית.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 344