בתכנית להכשרה קלינית של מורים, הסטודנטים רוכשים ידע בשני מסלולים נפרדים: בבתי-ספר הם רוכשים ניסיון מעשי בהוראה תחת פיקוח צמוד של מורי רב-אמן, ואילו במכללות הם לומדים תיאוריה של החינוך מאנשי הסגל האקדמי. לַתיאום בין שני המסלולים חשיבות מכרעת, כדי למנוע מצב שבו הסטודנטים להוראה ימצאו את עצמם 'קרועים' בין שתי תפיסות נפרדות ונבדלות לגבי הוראה ושיטות הוראה. במצב אידיאלי שבו קיים תיאום שכזה, התיאוריה האקדמית שזורה בניסיון המעשי, ונובעת ממנו. כלומר, קורסים עיוניים שואבים מאירועים שהתרחשו בכיתות בית הספר באותו שבוע, וסטודנטים להוראה המתכננים מערכי שיעור שואפים ליישם בפועל את העקרונות התיאורטיים שלמדו בקורסים האקדמיים.
ואולם בפועל, התיאום בין שני מסלולי ההכשרה אינו פשוט. נוכחנו לדעת מתכניות דומות המתקיימות בעולם, כגון התכנית להכשרה קלינית של מורים בבוסטון, שהמתח בין שני סוגי ההכשרה עלול לעתים לגרום נזק. בתכנית המתקיימת בבוסטון הוחלט לשלב את תפקידו של מורה רב-אמן עם תפקיד המרצה האקדמי לכדי פונקציה אחת, זו של "מלווה קליני" בישראל התכנית הראשונה שמנסה להתמודד עם סוגיה זו היא תכנית 'דלתא' החלוצה של מכללת לוינסקי. לצורך כך מכנסת המכללה מדי שנה סמינר בן יומיים למרצים מהסגל האקדמי ולמורי רב-האמן. לדברי המארגנים, הם מצליחים לייצר שפה משותפת המביאה לשיפור בשיתוף הפעולה בין סגל התכנית במכללה ובין בתי-הספר במהלך שנת הלימודים.
כיום מתמודדות עם אותה סוגיה גם שאר המכללות שבהן מתקיימות תכניות להכשרת מורים להוראה קלינית. לכן, בהתייעצות עם סגל התכנית במכללת לוינסקי, ביקשנו שהם יקיימו סמינר דומה לאנשי התכניות המתקיימות בשאר המכללות. מדובר בשמונה תכניות, במכללות לוינסקי, בית ברל, אורנים, אחווה, הרצוג, אלקאסמי וסמינר הקיבוצים ובאוניברסיטת תל אביב. אנשי מכללת לוינסקי מתכוונים להזמין שמונה נציגים מסגל המרצים של כל אחת מהתכניות, להשתלמות בתנאי פנימייה שתימשך שלושה ימים ותתקיים בקיץ 2016. בסמינר ישתתפו 80 איש והנושא שבו יתמקדו יהיה פיתוח שפה משותפת וקביעת עקרונות פדגוגיים משותפים ומוסכמים שאותם הם ישאפו ליישם בשנת הלימודים הבאה.
הסטודנטים המסיימים את הכשרתם בתכניות השנה ובוגרי כל המחזורים של התכניות עד היום (200 סך-הכל) יוזמנו לערב אחד שבו הם יצטרפו אל צוות המנחים כדי להעלות נושאים משותפים הקשורים להתנסויות שלהם, ולדון כיצד נושאים אלה משפיעים עליהם בעבודתם. בעקבות הסמינר, משתתפיו ייפגשו שוב בארבעה מפגשים במהלך השנה, כדי לעבוד יחד על פיתוח תכנים וכלים בהתאם לסטנדרטים המוסכמים שנקבעו.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 190