תכנון ולימוד כיצד לעודד מוטיבציה להצטיינות במתמטיקה ומדעים
לימוד ותכנון כיצד לעודד מוטיבציה לתלמידי חטיבות הביניים להשקיע ולהצטיין בלימודי מתמטיקה ומדעים
לימוד ותכנון כיצד לעודד מוטיבציה לתלמידי חטיבות הביניים להשקיע ולהצטיין בלימודי מתמטיקה ומדעים
כדי לסייע לתלמידים רבים יותר להיערך לקראת רמות הלימוד המתקדמות בחמש יחידות, התחלנו בהדרגה לפעול במסגרת חטיבות הביניים. אולם, התברר לנו שלתלמידים בחטיבת הביניים אין סיבה ברורה להשקיע ולהצטיין בלימודי מתמטיקה ומדעים ברמה מתקדמת. בגיל 13-15 בחינות הבגרות הן יעד רחוק, ומדדים אחרים – מקומיים ובין-לאומיים – אינם נתפסים כחשובים בעיניהם.
בישיבה הבאה של המועצה המייעצת לקרן שתתקיים ב-2018, נלבן בפירוט את ההשלכות של עבודתנו בחטיבות הביניים. עד אז, בכוונתנו לחקור את הכיוון הזה באופן שיטתי יותר, על ידי בדיקת תכנית הלימודים, בחינת דרכים למדידה והערכה, ובחינת מיומנויות הנדרשות מהמורים. במקביל, נגשש את השטח באמצעות סדרה של "אתגרים" (צ'לנג'ים) מתמטיים החושפים תלמידי חטיבות ביניים לבעיות שייבחנו בהן במבחן פיזה, וכדי לעורר בהם מוטיבציה להתמודד עם מיומנויות הנדרשות לכך.
בנוסף, אנו מציעים כעת להכין דו"ח שבו ננתח את הבעיה לעומקה, נפיק לקחים מאתגרי מבחן פיזה, נתעניין אילו פתרונות מיושמים במדינות אחרות, ונציע לקרן כיוון פעולה. רועי ציקורל המסיים בימים אלה את תפקידו כמנהל תחום המדיה והתקשורת בקרן, הסכים להוביל את הכנת הדו"ח. המחקר יכלול את הרכיבים הבאים:
במסגרת זו, כדי להבטיח שהתהליך יהיה בר-קיימא, ציקורל מתכוון לבדוק האם גישה זו עשויה לעניין גופים נוספים שיהיו מקור מימון, אשר שואפים לעורר ביקוש ותמיכה באסטרטגיות שלהם ובתכניות שהם מקיימים.
לקריאת דו"ח – "תמיכה אפקטיבית בתנועה חברתית – סקירה והמלצה לפעולה" מאת איתי טריפמן
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 277