פתיחת 17 כיתות מצוינות נוספות בחטיבות ביניים בנתניה
יעד התוכנית הוא שמסיימי כיתה ט' בכיתות המצוינות יהוו 25% מכלל תלמידי השכבה בעיר
יעד התוכנית הוא שמסיימי כיתה ט' בכיתות המצוינות יהוו 25% מכלל תלמידי השכבה בעיר
עיריית נתניה (באמצעות קרן נתניה) תבנה תוכנית שתכלול פתיחת כיתות מצוינות והכשרת צוותי הוראה, כך שרבע מתלמידי כיתות ט' בעיר ילמדו בכיתות מצוינות אוכלוסיית נתניה מונה כ-250,000 תושבים, מהם 75,000 עולים חדשים. בעיר פועלים 19 בתי- ספר תיכונים וחטיבות ביניים המשתייכים למערכת החינוך הממלכתית, הממלכתית-דתית, לזרם החרדי, ולחינוך המיוחד. כתוצאה מהפסיפס החברתי שממנו מורכבת האוכלוסייה, השכונות ובתי הספר השונים, נבדלים ביניהם במעמד הסוציו-אקונומי ובביצועי התלמידים. כיום פועלות בעיר 14 כיתות מצוינוּת ב-9 בתי ספר שונים, ולומדים בהן 414 תלמידי כיתות ט' (15%). בכיתות י', 24% מהתלמידים מתקבלים למסלול חמש יחידות, אך רק 16% מסיימים מסלול זה בסיום כיתה י"ב.
בעירייה מאמינים שכדי לצמצם את שיעור התלמידים הנושרים מחמש יחידות בשנות לימודיהם בתיכון, יש להרחיב את היקף כיתות המצוינות בחטיבות הביניים ולהעלות את רמת ההוראה והלמידה. לכן, הם מתכננים לפתוח 17 כיתות מצוינות נוספות ב-14 בתי ספר, כדי שלפחות 25% (724) מתלמידי כיתות ט' ישלימו את הלימודים בתיכון בכיתות אלה. לשם כך, העירייה תוסיף 4 שעות הוראה שבועיות עבור 13 כיתות מצוינות בבתי הספר הממלכתיים והממ"ד, ושתי שעות הוראה תוספתיות במתמטיקה עבור 4 כיתות חדשות בבתי הספר של החינוך החרדי.
כדי לסייע למורים להעלות את איכות ההוראה, העירייה תפתח עבורם קהילות למידה להתפתחות מקצועית. בקהילות אלה, יקחו חלק 25 מורים למתמטיקה ו-20 מורים למדעים שילמדו בכיתות המצוינות בשעות ההוראה התוספתיות. בנוסף, החל מהשנה השנייה לתוכנית, תוקם קהילת למידה מקצועית ייעודית עבור 15 מורים למתמטיקה בבתי הספר החרדיים, וזאת בשל דרישתם להפרדה משאר עובדי ההוראה. מוסד אקדמי שייבחר ינחה את קהילות הלמידה, והן יפעלו בהיקף של 60 שעות, שבמהלכן יפתחו מיומנויות של חשיבה מתמטית מסדר גבוה ויישומה בהוראת המדעים, בהתאם לרמות המצוינות של מבחן פיז"ה. אם יוסרו הגבלות מגפת הקורונה בקיץ, המורים יוזמנו לקורס הכנה כדי שיתוודעו אל התכנים החדשים. מנהלי בתי הספר יוזמנו לפורום שבו תודגש החשיבות של קידום המצוינות במתמטיקה ובמדעים. מנהלי בתי הספר בחינוך החרדי ילמדו כיצד להקים, לראשונה, כיתות מצוינות בבתי הספר שבניהולם.
יעד התוכנית הוא שמסיימי כיתה ט' בכיתות המצוינות יהוו 25% (724) מכלל תלמידי השכבה בעיר, והצלחת התוכנית תימדד על ידי מבחן דיאגנוסטי. התוכנית תוכתר כהצלחה אם לפחות 80% מהנבחנים יתמודדו בהצלחה עם רמות 5-6 של מבחן פיז"ה במתמטיקה.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 362