קורס ריענון מקוון למתמטיקה יישומית המיועד לתלמידי כיתות ט'
15,000 תלמידי כיתות ט' יקחו חלק בקורס המקוון של מט"ח במהלך ארבע השנים הקרובות
15,000 תלמידי כיתות ט' יקחו חלק בקורס המקוון של מט"ח במהלך ארבע השנים הקרובות
תלמידי חטיבות הביניים זקוקים לבסיס מוצק בידע מתמטי כדי לפתור בעיות מסדר חשיבה גבוה.
מבחן פיז"ה, המנתח את ההיבטים היישומיים במתמטיקה, נשען על גופי ידע שאמורים להיות ידועים לתלמידים בני 15 ברחבי העולם. אולם, בישראל, חלק מהתכנים עליהם מתבסס מבחן פיז"ה נלמדים בכיתות נמוכות יותר, וחלקים אחרים נלמדים מאוחר יותר, או כלל לא. בנוסף, קיימים עדיין פערים בין תוכנית הלימודים במתמטיקה בחטיבות הביניים ובין תוכנית הלימודים בבית הספר התיכון, בדגש על המעבר למסלול חמש יחידות לימוד. משרד החינוך עומל על צמצום פערים אלו, המותנים בעיקר ברמת הקשר בין מורי חטיבת הביניים ובין מורי התיכון. קשר זה מהותי, משום שמצופה מתלמידים לשלוט בתכני חטיבת הביניים לצורך מעבר מוצלח לכיתה י'.
במאמץ לסייע לבוגרי חטיבות הביניים במסלולי המצוינות להיערך למעבר לכיתה י', פנינו למרכז לחינוך טכנולוגי. המרכז לטכנולוגיה חינוכית מציע לפתח קורס רענון מקוון. הקורס יוצע לבוגרי כיתות ט', ותכניו יתמקדו בארבעה נושאים שאינם נלמדים בכיתה ט', אך נדרשים לכיתה י', כדי להתמודד עם חשיבה מתמטית מסדר גבוה. הקורס יותאם לשימוש אישי של התלמידים עם אפשרות לסיוע מצד המורים. כל נושא יכלול הסברים תיאורטיים ותרגילים לאימון בעברית ובערבית, כולל: בעיות לפתרון, שני סרטוני הסבר המציגים את הנושא המתמטי, וכן תרגולים, רמזים וכלי סיוע. בנוסף לכך, ישולבו שלוש משימות ברוח מבחני פיז"ה, ברמות קושי שונות ובהקשרים מדמי מציאות שונים.
התוכנית תהיה נגישה לתלמידים החל מהקיץ הקרוב, בשאיפה שתסייע להם להתכונן לשנת הלימודים הבאה, לאחר דעיכת מגיפת הקורונה. אנו מצפים ש-15,000 תלמידי כיתות ט' יקחו חלק בקורס במהלך ארבע שנים. כדי להשיג מטרה זו, המרכז לטכנולוגיה חינוכית מתכנן להכשיר 500 מורים בסדנאות פיתוח מקצועי מקוונות ולקדם את הקורס בערוצי השיווק שלו.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 388