סיור לימודי בארה"ב של מובילות תכניות
מובילות התכניות יצאו לחמישה ימי סיור לימודי בארה"ב כדי ללמוד מניסיונן של רשתות המקיימות תכניות לקידום המצוינות במתמטיקה ובמדעים, בדגש על הוראה קלינית בהיקף רחב
מובילות התכניות יצאו לחמישה ימי סיור לימודי בארה"ב כדי ללמוד מניסיונן של רשתות המקיימות תכניות לקידום המצוינות במתמטיקה ובמדעים, בדגש על הוראה קלינית בהיקף רחב
אחת הדרכים שבהן קרן טראמפ פועלת להרחבת מעגל התלמידים הלומדים מתמטיקה ומדעים ברמת חמש יחידות היא הקמת שותפויות ורשתות תמיכה מערכתיות למצוינות בהוראה ובלמידה בהיקף רחב. בשנתיים האחרונות, הקרן שיתפה פעולה עם חמש רשתות חינוך – אורט, עמל, אמי"ת, דרכא וברנקו וייס, במטרה לגבש תכניות התערבות במתמטיקה ובמדעים שיביאו לשיפור יכולת ההוראה, וייצרו תנופה והיערכות מתואמת סביב היעד של הרחבת מעגל המצוינות.
בשנים האחרונות, במסגרת שיתוף הפעולה שלהם עם הקרן, אותן חמש רשתות חינוך הנהיגו בבתי הספר שלהן שגרות ניהול וכלים פדגוגיים ייעודיים לתמיכה במצוינות במתמטיקה ובמדעים. צעדים אלה כללו הקמת קהילות מקצועיות של מורים בבתי הספר, תכניות למידה בהתאמה אישית לכל תלמיד, ליווי פדגוגי למורים ועל ידי מורים, והערכות דיאגנוסטיות מעצבות. בנוסף, במהלך השנה האחרונה, תכניות אלה הובילו ליצירת אשכול רשת המאפשר למשתתפים לחלוק ידע, פרקטיקות מיטביות ואתגרים, וללמוד זה מזה דרכים להתמודדות עם נושאים אלה.
בשלב זה, מנהלי התכנית סבורים כי יש להם מה ללמוד מניסיונן של רשתות ותיקות של בתי ספר בזיכיון [charter schools] בארה"ב, המקיימות תכניות מצליחות לקידום המצוינות במתמטיקה ובמדעים, בדגש על הוראה קלינית בהיקף רחב. לכן, בשם אשכול הרשת, דרכא מציעה לצאת לסיור לימודי בן 5 ימים לניו יורק, כדי להיפגש עם ראשי התכניות של רשתות החינוך, ועם מנהלים ומורים בבתי ספר אלה.
אלה רשתות החינוך שעמן יתקיימו פגישות:
Uncommon Schools, New York City – רשת שהשיגה הצלחה מוכחת בהעלאת שיעור התלמידים הלומדים מתמטיקה ברמה מוגברת;
New Visions for Public Schools – רשת שבה המורים מקבלים כלים והכשרה ליישום הוראה דיאגנוסטית, ומפתחים פתרונות לשיפור ההוראה;
Success Academy Charter Schools – הרשת הגדולה ובעלת ההישגים הגבוהים ביותר בין רשתות הצ'רטר בעיר ניו יורק.
הקבוצה תיפגש גם עם אנשי רשת בתי הספר הציבוריים בזיכיון Achievement First ועם אנשי רשת בתי הספר בזיכיון KIPP.
במפגשים ובביקורים בבתי הספר תתייחס הקבוצה לשאלות הבאות:
בשובם, יחברו מנהלי התכנית במשותף דו"ח מפורט שיענה על שאלות אלה ויסכם מה הם למדו, כולל תובנות והצעות לשיפור התכניות שלהם ופעילותם המשותפת באשכול הרשת. הדו"ח ישותף עם הקהילה המקצועית ויהיה זמין באופן מקוון, ללא תשלום.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 237