תכנית להעלאת אחוז הבוגרים המסיימים לימודי מתמטיקה ברמת חמש יחידות בטירת כרמל
תכנית עירונית בטירת כרמל להעלאת אחוז הבוגרים המסיימים לימודי מתמטיקה ברמת חמש יחידות ל-15% (36 תלמידים) עד 2021
תכנית עירונית בטירת כרמל להעלאת אחוז הבוגרים המסיימים לימודי מתמטיקה ברמת חמש יחידות ל-15% (36 תלמידים) עד 2021
בלימודי המתמטיקה בטירת הכרמל כמעט ולא נרשם כל שינוי בין השנים 2012 – אז 6.6% מהבוגרים סיימו לימודי מתמטיקה ברמת חמש יחידות, ובין 2016 – 6.8% (12 תלמידים). מספר התלמידים הלומדים מתמטיקה בהקבצות הגבוהות בחטיבת הביניים אינו קבוע ומשתנה מדי שנה כאשר התלמידים עולים לכיתה הבאה: ב-2018, במעבר מכיתה ז' לכיתה ח', 31% מהתלמידים בבית הספר הגדול ירדו מכיתת המצוינות להקבצה נמוכה יותר. לעומת זאת, במעבר מכיתה ח' לכיתה ט' נרשמה עלייה של 100%. בבית הספר השני, הקטן יותר, לא היו כמעט בכלל תלמידים שהשלימו לימודי מתמטיקה ברמת 5 יחידות.
בתחילה הם ינתחו לעומק את הצרכים בחטיבות הביניים ויפעלו לייצוב המערכת בשלב המקדים לתיכון. כשלב ראשון הם יפתחו כיתה חדשה לחמש יחידות במתמטיקה בשכבת י' בכל אחד מבתי הספר, כך שמספר תלמידי כיתה י' שילמדו מתמטיקה ברמה זו יהיה 58. בהמשך, במוקד התכנית, העירייה תפעל להכשרת עתודה של מורים מתאימים. קהילה מורים לומדת תוקם בשיתוף עם מכון דוידסון, בה ייקחו חלק מורים בעלי פוטנציאל ללמד מתמטיקה ברמת חמש יחידות (7 מורים מחטיבות הביניים ו-8 מורים מהחטיבות העליונות). אחת לשבועיים הם יקיימו מפגשים בני שעתיים עם מומחים ממכון דוידסון, ובהם יעבדו על שיפור הידע המתמטי של המורים, וירכשו מומחיות בשיטות של הוראה קלינית ודפוס חשיבה מתפתח. מכון דוידסון יעניק הדרכה אישית ל-12 מורים באמצעות צפייה בשיעוריהם ומפגשים אישיים בני שעה אחת לשבוע.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 299