אירוע המדגים הוראה איכותית
האירוע יכלול הצגה והדגמה של הוראה איכותית, התכנסות של השותפים בקרן ויעסוק בהתמחות קלינית ממוקדת תלמיד
האירוע יכלול הצגה והדגמה של הוראה איכותית, התכנסות של השותפים בקרן ויעסוק בהתמחות קלינית ממוקדת תלמיד
לפני כמעט חמש שנים הוקמה קרן טראמפ, ותיק המענקים שלנו צומח, מתפתח, נהיה מגוון ומכיל מעל 143 מענקים. כלל הארגונים השותפים שלנו פועלים להשיג את המטרה המשותפת להגדלת מספר התלמידים המצטיינים, כל אחד מהם מביא עמו מומחיות ייחודית, מתייחס לנושא מזווית שונה החל מגיוס והכשרה של מורים חדשים, הגשת הוראה איכותית וכלה בהתפתחות מקצועית של מורים ותיקים. כדי לשמור על סטנדרטים גבוהים של תכנון וביצוע אנו עובדים על כל אחת מהתכניות באופן אישי ועל בסיס יומיומי. אולם כדי להבטיח את יכולת הקיום המתמשך של התכניות, על השותפים ללמוד זה מזה ולשתף פעולה אחד עם השני.
בשנה שעברה הקרן קיבלה על עצמה את תפקיד הגורם המכנס (convener) במטרה לאפשר לשותפיה לחלוק ביניהם ידע וליצור רשתות מקצועיות. בשנת 2014 נעשה הצעד הראשון למימוש מהלך זה, ב'ערב הוראה איכותית', אירוע בהשתתפות 185 ממקבלי המענקים ושותפינו, והיווה הזדמנת לחלוק ידע, ללמוד ולהציג מרכיבים שונים של הוראה איכותית בפועל. האירוע התקיים בערב הנעילה של הכנס הדו שנתי של המועצה המייעצת של הקרן בראשות פרופ' לי שולמן, אשר נערך לציון שלוש שנים לייסוד הקרן.
אנו מציעים לערוך אירוע דומה גם בכנס הקרוב של המועצה המייעצת ב- 2016, ולהקדישו להצגה והדגמה של הוראה איכותית. הנושא המרכזי של הערב יהיה התמחות קלינית ממוקדת תלמיד, הניצב בליבת האסטרטגיה שלנו להרחבת מעגל המצוינות בהוראת מתמטיקה ומדעים.
אנו מציעים לקיים בערב זה דיון שיבחן את השאלות הבאות באמצעים שונים:
– הפרקטיקות הטובות ביותר: כיצד באה לידי ביטוי הפרקטיקה הטובה ביותר בהתמחות קלינית באינטראקציה עם תלמידים, בכיתה ובקהילת מורים לומדת?
– סביבה לימודית: כיצד יכול המורה לפתח סביבה לימודית המושתתת על פתיחות, שיתוף פעולה, כנות ואמונה ביכולתו של כל תלמיד להצליח?
– דיאגנוסטיקה: אילו רכיבים צריכים להיכלל ב"ארגז הכלים" של ההוראה הקלינית כדי לעזור למורה באבחון הלמידה של כל אחד מתלמידיו?
– התאמה: מהן הדרכים בהן יכול המורה להתאים את טכניקות ההוראה ליכולות, קשיים, סגנון וקצב הלמידה של כל אחד מתלמידיו בכיתה גדולה והטרוגנית, בלי לוותר על סטנדרטים גבוהים?
– משוב: כיצד שימוש קבוע בנתוני ההתקדמות האישית של כל תלמיד עשוי לעזור למורה לתת משוב יעיל לתלמידיו ולשפר את ההוראה שלו?
האירוע יתקיים בירושלים ב-3.11.2016, החל בקבלת פנים, דיונים ופעילויות שילוו בהרצאות וארוחה. יוזמנו לאירוע 250 אורחים, כולל בעלי תפקידים בכירים במשרד החינוך, עמיתים מההיי-טק, נציגי רשויות מקומיות רשתות בית ספרי, חברים במועצה המייעצת של הקרן, מקבלי מענקים של הקרן ומורים. כדי לתכנן את הערב בכוונתנו להעסיק למשך שבעה חודשים רכז תכניות חיצוני להכנה ותיאום של התכנים והחומרים.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 205