המשך התכנית ליישום טכניקות ספורטיביות לטיפוח מורים ותלמידי מתמטיקה
עבור מרוץ של 5 ק"מ למורים ותלמידים במגמת חמש היחידות במתמטיקה ועבור סדנאות להגברת המוטיבציה למצוינות בקרב 200 מורי מתמטיקה המלמדים ברמת חמש יחידות ב-2018
עבור מרוץ של 5 ק"מ למורים ותלמידים במגמת חמש היחידות במתמטיקה ועבור סדנאות להגברת המוטיבציה למצוינות בקרב 200 מורי מתמטיקה המלמדים ברמת חמש יחידות ב-2018
שש שנים לאחר שפתחנו במשימה להרחיב את מעגל המצוינות במתמטיקה בקרב תלמידי בתי הספר התיכוניים, ברור לנו יותר מאי פעם שכדי להצליח במתמטיקה ברמות הגבוהות אין די בכישרון או ביכולת טבעית, וכי לשם כך דרוש עוד הרבה יותר. גם התלמידים וגם המורים צריכים להיות נחושים, ובעלי מוטיבציה לעבודה קשה; עליהם לגלות דבקות במטרה והתמדה אל מול האתגרים; ועליהם להאמין בעצמם, לעתים אפילו כשנדמה להם שהמשימה בלתי אפשרית.
כדי להרחיב את מעגל המצוינות יש לשנות את הגישה והיחס למצוינות בכל הגזרות, וזאת על ידי טיפוח עמידוּת ומסוגלות עצמית. בשנה שעברה, עמותת דרייב – ארגון ללא מטרות רווח המעניק לתלמידים ולמורים כלים מעשיים ואימון מנטלי באמצעות שיטות הלקוחות מעולם הספורט ההישגי – קיבלה על עצמה את המשימה להתמודד עם אתגר זה. הם פיתחו תכנית ניסיונית של סדנאות ואימון אישי למורי מתמטיקה ברמת חמש יחידות, אשר שיאה הוא מרוץ של 5 ק"מ ל-45 מורים ולתלמידיהם. ב-23 בפברואר השתתפו מורים אלה יחד עם 600 תלמידיהם הלומדים מתמטיקה ברמת חמש יחידות במרתון תל אביב, מרוץ שהיה מבחינתם גולת הכותרת וזכה לחשיפה חיובית בתקשורת. המורים מדווחים מאז כי התכנית סייעה להם למנוע נשירת תלמידים מכיתותיהם.
לאור הצלחת התכנית ב-2017, עמותת דרייב מציעה כעת להמשיך את התכנית ולהרחיבה ל-200 מורי מתמטיקה, ומסתמכת בעיקר על מימון שיגיע ממשרד החינוך, מהעיריות, ומנותני חסות פרטיים. התכנית היא להקים עשר קבוצות אזוריות של מורים שישתתפו בהשתלמות שתכלול 60 שעות סדנה. בנוסף, יוכשרו 20 מורים מהמחזור הראשון של התכנית שישמשו חונכים בהשתלמות בתנאי פנימייה שתימשך שלושה ימים, והמורים לחינוך גופני בבתי הספר המשתתפים ישולבו בהכנות למרוץ. הציפייה היא כי ב-2018 יתחרו 3,300 תלמידים יחד עם מוריהם במרוץ ה-5 ק"מ.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 251