תיעוד דרכי עבודה מוצלחות בחטיבות ביניים
האוניברסיטה הפוחה תתעד את דרכי העבודה המוצלחות בחמש חטיבות ביניים שבהן שיעור גבוה של תלמידים הלומדים מתמטיקה ומדעים בכיתות מצוינות
האוניברסיטה הפוחה תתעד את דרכי העבודה המוצלחות בחמש חטיבות ביניים שבהן שיעור גבוה של תלמידים הלומדים מתמטיקה ומדעים בכיתות מצוינות
מפת הדרכים של הקרן בחטיבות הביניים קוראת להתארגנות בית-ספרית להרחבת מעגל המצוינות. לשם כך, על בתי הספר להעלות את רמת הדרישות, לפתוח הזדמנויות נוספות למעגל רחב יותר של תלמידים, לפתח יכולות הוראה, ליישם שגרות ניהול, לאסוף נתונים, לטפח מעורבות ותחושת ערך בקרב צוות בית הספר, ולהביא לידי כך שהמעבר לבית הספר התיכון יהיה חלק. מטרת-העל היא לייצר הזדמנויות למצוינות לפחות ל-40% מתלמידי חטיבות הביניים, תוך התמקדות בחשיבה מתמטית מסדר גבוה ויישומיה במדע ובטכנולוגיה. מאמץ מסוג זה מחייב את המנהלים, ההנהלה, וצוות ההוראה בבתי הספר לעבודה מאומצת ולרמה גבוהה של מקצועיות.
אנו מאמינים שסדרת חקרי מקרה המציגים פרקטיקות מיטביות יכולה לסייע לעידוד מנהלי חטיבות הביניים לבחור במסלול זה. לכן פנינו לאוניברסיטה הפתוחה בבקשה שתיזום תיעוד של חמש חטיבות ביניים שבהן יותר מ-40% מהתלמידים לומדים כבר בכיתות מצוינות. ביחידה לקידום עובדי הוראה של האוניברסיטה הפתוחה נצבר ניסיון רלוונטי בתחום זה במהלך השנים שבהן היא משמשת זרוע ביצועית עבור אבני ראשה, המכון הישראלי למנהיגות בית ספרית.
הצעת האוניברסיטה הפתוחה היא להפיק סרטוני וידיאו שיתעדו כל אחד מבתי הספר הנבחרים, תוך התמקדות בלמידת התלמידים, בהוראה של המורים, בהתפתחות המקצועית של הצוות ובשיתוף הפעולה בין המורים ובין הנהלת בית הספר. הסרטים יעמדו לרשות הקהילה המקצועית בתבנית מקוונת, והתכנון הוא להשתמש בהם בעתיד בתכניות להכשרת מנהלי חטיבות ביניים, בשיתוף עם משרד החינוך.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 351