פיתוח מטלות במתמטיקה שימושית עבור חטיבות הביניים בתקופת הקורונה
לאיסוף ממורים בארץ ובעולם ולפיתוח של עשרים משימות במתמטיקה שימושית בהקשר של מגפת הקורונה, ותמיכה ביישומן עבור 450 מורים למתמטיקה המלמדים בחטיבות ביניים
לאיסוף ממורים בארץ ובעולם ולפיתוח של עשרים משימות במתמטיקה שימושית בהקשר של מגפת הקורונה, ותמיכה ביישומן עבור 450 מורים למתמטיקה המלמדים בחטיבות ביניים
בישראל ובחו"ל ישנם לא מעט מורים למתמטיקה בחטיבות ביניים שכבר פיתחו משימות למידה על רקע מגפת הקורונה. הם יצרו תרחישי התפשטות של המחלה בעזרת נוסחאות שלוקחות בחשבון משתנים מרובים, חישבו מידות יעילות של ריחוק חברתי בהתאם לתכונות ידועות של הנגיף, והשתמשו באלגוריתמים כדי לזהות קורלציות על ידי איסוף מידע מצבירי נתונים בין-לאומיים ומקומיים.
מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, הוא הגוף המתאים ביותר לאיסוף ולפיתוח של משימות מסוג זה לטובת המורים בארץ. מדעני מכון ויצמן עמלים בימים אלה במעבדות כדי למצוא פתרונות חדשניים כנגד הנגיף. כשפרצה מגפת הקורונה, אנשי מכון דוידסון מיהרו לזהות את ההזדמנות, והנגישו חלק מהממצאים החדשים למורים ולתלמידים.
כעת מציעים במכון דוידסון להקים אתר אינטרנט ייעודי למטרות לימוד, שבו יאוגדו 20 משימות במתמטיקה שימושית לתלמידי חטיבות ביניים, בהתבסס על מקרים רלוונטיים ואמִתיים שהולידה המגפה הנוכחית. בכוונתם לפרסם קול קורא להגשת הצעות בקרב המורים למתמטיקה בארץ ובעולם, ולהזמינם להגיש את המשימות שחיברו. בנוסף, הם יעבדו עם מדעני מכון ויצמן ועם המומחים שלהם לחינוך כדי לפתח משימות למידה נוספות.
בהמשך, מכון דוידסון יקיים 12 סדנאות מקוונות ל-450 מורים למתמטיקה בחטיבות ביניים המלמדים בהקבצות הגבוהות, והמעוניינים להשתמש במשימות אלה בשיעורים המקוונים שלהם. המומחים של מכון דוידסון יקיימו שירות לתמיכה מקוונת עבור המורים,
כדי לאפשר להם להיעזר ולהתייעץ כיצד להטמיע משימות אלה בתכנית הלימודים הרגילה.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 397