בניית קהילות מקוונות ללמידה מקצועית עבור מורי מתמטיקה
12 קהילות מקוונות ללמידה מקצועית, בהשתתפות 150 מורים לחמש יחידות מתמטיקה בכיתות י' המלמדים מרחוק
12 קהילות מקוונות ללמידה מקצועית, בהשתתפות 150 מורים לחמש יחידות מתמטיקה בכיתות י' המלמדים מרחוק
בשאלון מקוון שהפצנו בשבוע שעבר בקרב 147 מורים למתמטיקה, רובם ציינו כי ברצונם להשתתף בקהילות למידה של מורים המלמדים כעת גם באופן מקוון. הם דיווחו שגורמים רבים מציפים אותם בהצעות של מגוון חומרי לימוד ופלטפורמות טכנולוגיות בדרגות שונות של איכות. עוד ציינו כי הם מתקשים בניהול שיעורים מקוונים, בהבטחת מעורבותם של התלמידים בשיעורים, ובניטור והערכה של התקדמותם בלמידה.
כדי לתת מענה לצרכים אלה, ובשיתוף עם משרד החינוך, פנינו למכון ברנקו וייס, שותף ותיק של הקרן, בבקשה להקים קהילות מקצועיות של מורים למתמטיקה, הן בבתי הספר והן בהתארגנויות אזוריות. מיד כאשר המשבר הנוכחי פרץ, הקים מכון ברנקו וייס שירות מקוון של ייעוץ פדגוגי ופסיכולוגי למורים בכל הארץ.
המכון מציע להקים 12 קהילות למידה מקוונות עבור מורים המלמדים חמש יחידות במתמטיקה בכיתות י'. צוות מובחר של 10 מורים מובילים ינחה את הקהילות, שבהן הם ינתחו יחד את דרכי עבודתם ויקבלו ליווי פדגוגי קבוצתי. בנוסף, הם יפתחו יחד מערכי שיעור ורעיונות לרצף הוראה, תוך התמקדות בשני נושאים הכלולים בתכנית הלימודים: ניתוח פונקציות שורש, והסתברות.
על-פי התכנון, באפריל יוקמו שתי קהילות שיפעלו בהרצה ניסיונית, ו-10 קהילות נוספות יוקמו במאי ויוני, בהשתתפות 150 מורים מ-120 בתי ספר. משרד החינוך יקדיש לפרויקט את משאביו המקצועיים, כולל מדריכים, ויספק את הטכנולוגיה שתאפשר למורים ליצור חומרים מבוססי-וידאו. התכנית תלוּוה בהערכה צמודה, כדי להשתמש בלקחים שיופקו ממנה לצורך התוויית מדיניות הולמת לקראת שנת הלימודים הבאה.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 395