פרסום אתגרים ותחרויות מתמטיות בהלימה למבחן פיזה
קמפיין תקשורתי לפרסום חמישה אתגרים ותחרויות המיועדים להגביר את חשיפת התלמידים למשימות מתמטיות מחיי היום-יום בהלימה למבחן פיזה.
קמפיין תקשורתי לפרסום חמישה אתגרים ותחרויות המיועדים להגביר את חשיפת התלמידים למשימות מתמטיות מחיי היום-יום בהלימה למבחן פיזה.
לפני חודשים אחדים הקרן אישרה פיילוט של מיזם ייחודי, שמטרתו לחשוף תלמידים בני 15 למשימות מיומנות מבוססת-כישורים במתמטיקה. הכוונה היא לבחור במשימות מהסוג הנבדק במבחן פיזה, שיתקיים בשנת הלימודים הקרובה במרס 2018. פרזנטנס, ארגון ללא מטרות רווח המעודד יוזמות חברתיות הצומחות מן השטח ופועל בכל רחבי הארץ, נבחר לפתח ולהוביל את האתגרים, ומומחים ממט"ח מייעצים ביחס לכתיבת משימות בדומה לאלה שנכללות במבחני פיזה, שייסובו סביב מספר נושאים נבחרים.
עד היום קיימו אנשי פרזנטנס 8 קבוצות מיקוד של בני 15 מכל הארץ, ואיתרו את הנושאים המעניינים ביותר בעיניהם, כגון כדורגל, מוסיקה, מטרות חברתיות, טכנולוגיה, ואופנה. כעת הם מפתחים את המשימות לתחרות סביב נושאים אלה, וחוברים אל משרד החינוך ואל חברות בתעשיית ההייטק. התחרויות יתקיימו בין ינואר ואפריל 2018, ומטרתן העיקרית היא לעורר התעניינות בקרב בני 15 רבים ככל האפשר בכל הארץ.
לשם כך, מציעים בפרזנטנס להשיק מספר קמפיינים תקשורתיים יחד עם שותפים שונים, וכל קמפיין יתמקד בנושא אחר הקרוב ללבם של בני הנוער. בקבוצות המיקוד נמצא שהרשתות החברתיות, כגון Instagram, Snapchat, ו – YouTube הן אמצעי התקשורת העיקריים ששכבת גיל זו צורכת. לרשתות חברתיות אלה "כוכבים" ומובילי דעת קהל משלהן, הנקראים "משפיעים" (influencers). לכן הכוונה היא לפעול בשיתוף עם משפיעים מובילים בקרב בני הנוער בישראל, ולהשתמש בהם כדי ליצור "באזז" סביב התחרויות.
הקמפיין התקשורתי ינוהל על גבי פלטפורמות מרובות, כולל יצירת שעשועון ב – YouTube שכל אחד מפרקיו יוקדש לאחד מחמשת נושאי האתגר שנבחרו. המתחרים בשעשועונים יהיו משפיעים מובילים ב – YouTube, שיפרסמו את השעשועון בקרב אלפי בני הנוער העוקבים אחר אותם משפיעים. יופקו גם קמפיינים בווידיאו שבהם יופיעו דמויות מופת מובילות, כגון כוכבי כדורגל, אושיות אופנה, וראשי תעשיית ההייטק, ומטרתם לעודד את המשתתפים להתמיד בהתמודדות עם האתגרים.
בנוסף, יוקמו שיתופי פעולה עם ערוצי טלוויזיה מובילים, כגון קשת וערוץ הספורט, כדי שגם ההורים ייחשפו לאתגרים ויעודדו את ילדיהם להשתתף בתחרויות, ולהזמין גם אותם להתנסות בפתרון בעיות מתמטיות הלקוחות מחיי היום-יום. למשל, אתגרים נבחרים יוזכרו בתכניות טלוויזיה הזוכות לצפיית שיא, כגון "ישראל GOT TALENT". צוות ייעודי של אנליסטים מקצועיים בתחום התקשורת יספק נתונים בזמן אמת בנוגע למידת החשיפה ולשיעורי מעורבות הציבור שהקמפיין משיג, וזאת כדי למקסם את ההשפעה של הפעילויות השונות הכלולות בקמפיין.
הקמפיין יתקיים לא רק בערוצי הדיגיטל ובאמצעי התקשורת המסורתיים אלא גם בקמפיינים של שיווק ישיר. אנשי פרזנטנס יפיקו פעילויות לפחות ב-30 בתי ספר גדולים בארץ, כדי לעודד את התלמידים להשתתף ולהתמודד עם האתגרים. האתגר בנושא של "מעורבות חברתית" חברתיות, שעל פיתוחו הם שוקדים יחד עם משרד החינוך, יופץ גם הוא באופן ישיר בבתי ספר, כדי לעורר מודעות בקרב תלמידים ומורים כאחד.
המטרה היא שהקמפיין יעורר התעניינות בתחרויות בקרב עשרות-אלפי בני 15, וידרבן אותם לנסות להתמודד, מחוץ לכיתות, עם משימות מתמטיות הלקוחות מחיי היום.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 276