פתיחת כיתות מצוינות ברשת אמי"ת
רשת אמ"ית תקים 35 כיתות מצוינות נוספות עבור 700 מתלמידי כיתות ט'
רשת אמ"ית תקים 35 כיתות מצוינות נוספות עבור 700 מתלמידי כיתות ט'
רשת אמי"ת היא רשת בתי הספר השנייה בגודלה בישראל, המפעילה 46 בתי ספר, בעיקר לתלמידים מהמגזר הדתי. הרשת פעלה בשיתוף עם הקרן בעבר, במטרה להרחיב את מעגל המצוינות במתמטיקה ובפיזיקה (עם קבלת שני מענקים בסכום כולל של 4.2 מיליון ₪ ב-2012 וב-2015). כתוצאה מכך, מספר בוגרי חמש יחידות במתמטיקה יותר מהכפיל את עצמו, וב-2019 עמד על 24% מבוגרי י"ב.
כעת, רשת אמי"ת מפנה את הזרקור לחטיבות הביניים, לקראת המעבר של התלמידים לתיכון. הם מצאו שכיום 26% מתלמידי כיתות ט' בחטיבות הביניים של הרשת הם בוגרי כיתות מצוינות, ופירוש הדבר הוא שכמעט כל התלמידים האלה ילמדו חמש יחידות מתמטיקה בהגיעם לתיכון. כדי להרחיב את העתודה, הם זיהו 14% נוספים הלומדים כיום מתמטיקה בקבוצות הלימוד הגבוהות, ואלה הם התלמידים בעלי הפוטנציאל ללמוד בכיתות המצוינות, ולאחר מכן במגמת חמש יחידות במתמטיקה.
קהל היעד לתכנית החדשה של רשת אמי"ת הם 14% האמורים. הרעיון הוא לפתוח בהדרגה 35 כיתות מצוינות חדשות עבור 700 (14%) תלמידי כיתות ט'. כדי לעורר התעניינות בכיתות החדשות, יוצעו לתלמידים תכנים ברמה גבוהה הלקוחים מהעולם האמיתי והמבוססים על חשיבה מתמטית, מידול והנמקה. תכנים חדשים אלה ייבחרו מתוך מאגר המשימות שהן כיום בשלבי פיתוח על ידי מוסדות אקדמיים שונים, בהתאמה לרמות 6-5 של המסגרת המושגית של מבחן פיז"ה במתמטיקה, ולשם כך יוקצו שתי שעות הוראה תוספתיות.
בנוסף, מתכננים ברשת אמי"ת לפתוח שמונה קבוצות אזוריות עבור 200 תלמידים מצטיינים הלומדים כיום בכיתות המצוינות. בקבוצות אלה, התלמידים ייחשפו לתכנים מתקדמים ביותר מעולמות הסייבר, מדע מבוסס נתונים ותעשיית ההייטק, על ידי שימוש במודלים מתמטיים ואלגוריתמים מורכבים. לכל קבוצה כזאת יוקצו שעות לימוד ייעודיות תוספתיות בהיקף של ארבע שעות שבועיות.
במהלך התכנית יפעלו שתי קהילות מורים ללמידה מקצועית, בהשתתפות 65 מורים למתמטיקה, מתוכם 10 מורים המלמדים במסלולי המצוינות הקיימים, וזאת כדי לעודד גם אותם ליישם את המשימות החדשות בכיתותיהם. בנוסף, המורים של קבוצות הלימוד האזוריות, המקוונות ישתתפו בקהילות ייחודיות להם. המנהלים של 35 בתי הספר יתכנסו ארבע פעמים בשנה כדי לעקוב אחר התקדמות הפרויקט.
בנוסף, רשת אמי"ת תארגן השתלמויות וסדנאות למורים ואירועים לתלמידים. הצלחת התכנית תימדד באמצעות מבחן דיאגנוסטי שפותח על ידי מט"ח. היעד הוא שלפחות 80% מהתלמידים יעמדו במבחן בהצלחה, ברמות 6-5 של המסגרת המושגית של פיז"ה.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 417
14% מתלמידי כיתות ט' ברשת לומדים כיום מתמטיקה בקבוצות הלימוד הגבוהות, ואלה הם התלמידים בעלי הפוטנציאל ללמוד בכיתות המצוינות, ולאחר מכן במגמת חמש יחידות במתמטיקה
במסגרת התכונית ייפתחו גם שמונה קבוצות אזוריות עבור 200 תלמידים מצטיינים הלומדים כיום בכיתות המצוינות. בקבוצות אלה, התלמידים ייחשפו לתכנים מתקדמים ביותר מעולמות הסייבר, מדע מבוסס נתונים ותעשיית ההייטק, על ידי שימוש במודלים מתמטיים ואלגוריתמים מורכבים