עידוד למידה של תלמידות במגמת חמש יחידות מתמטיקה
פיתוח ופיילוט בארבע ערים של תכנית ליווי פדגוגי למורים המתמקדת בקידום למידה של תלמידות במגמת חמש היחידות במתמטיקה, מתוך מטרה לצמצם את שיעור הנשירה של תלמידות ממגמות אלו ל-20%.
פיתוח ופיילוט בארבע ערים של תכנית ליווי פדגוגי למורים המתמקדת בקידום למידה של תלמידות במגמת חמש היחידות במתמטיקה, מתוך מטרה לצמצם את שיעור הנשירה של תלמידות ממגמות אלו ל-20%.
התכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" מתקיימת זה חמש שנים ותומכת בתלמידות כדי לסייע להן לסיים את לימודי התיכון עם תעודת בגרות מדעית-איכותית, הכוללת מתמטיקה ומדעים ברמת חמש יחידות. התכנית מבית מדרשו של ארגון 'כל ישראל חברים', כוללת פעולות העצמה והעשרה, כגון סדנאות לחיזוק הביטחון העצמי, חונכות על ידי מהנדסות מתנדבות המשמשות מודלים לחיקוי, וביקורים בחברות הייטק.בשנת 2012, קרן טראמפ תמכה בתכנית כדי לסייע למורים מחטיבות הביניים להטמיע בעבודתם כלים פדגוגיים שמותאמים יותר לאופן הלמידה של תלמידות. ההנחה הייתה שכך ניתן יהיה להגביר את מספר התלמידות אשר בהגיען לבית הספר התיכון בוחרות במגמות המתמטיקה והמדעים ברמת חמש יחידות. הפעילות כללה סדנאות בנושא מודעות מגדרית וליווי פדגוגי למורים. התכנית מופעלת כיום ב-26 בתי-ספר, ומשתתפות בה 1,400 תלמידות. על-פי דו"ח הערכה חיצוני שנערך ב-2014, 50% מהתלמידות שהשתתפו בתכנית במלואה בחרו במגמת המתמטיקה ברמת חמש יחידות כשהגיעו לבית הספר התיכון. ואולם, עד כיתה יא' 30% מהן נשרו.
לנוכח מצב דברים זה, מנהלי התכנית פנו שוב לקרן טראמפ שתסייע בתכנית חונכות למורי החטיבה העליונה אשר תביא לצמצום שיעורי הנשירה. באמצעות ליווי פדגוגי והקמה של קהילה מקצועית, המורים ירכשו כלים פדגוגיים להוראה קלינית, טכניקות פסיכו-דידקטיות המותאמות ללמידת תלמידות ודרכים לפיתוח מוטיבציה והתמדה בקרב התלמידות. התכנית תפעל בארבע ערים בפריפריה החברתית של ישראל ותלווה בהערכה שתבחן את תרומתה לצמצום שיעורי הנשירה אל מתחת ל-20%, מתוך כוונה להרחיב את התכנית וליישמה בערים נוספות.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 187