תכנית עירונית במג'אר
הרחבת שיעור בוגרי כיתות המצוינות במג'אר ל-42% (148) עד שנת 2025
הרחבת שיעור בוגרי כיתות המצוינות במג'אר ל-42% (148) עד שנת 2025
מג'אר היא עיר במחוז הצפון ובה אוכלוסייה מעורבת של דרוזים, נוצרים, ומוסלמים, המונה 24,000 תושבים. היא הוכרזה רשמית כעיר באוקטובר 2021. בעיר פועלות שתי חטיבות ביניים ושתי חטיבות עליונות. המאמץ להגדיל את מספר התלמידים הניגשים לבחינת הבגרות במתמטיקה ברמת חמש יחידות הצליח באופן חלקי בלבד; בשנת 2020 רק – 14.3% מהתלמידים היו זכאים לתעודת בגרות ברמה זו. משרד החינוך הקצה אמנם שעות הוראה תוספתיות לכיתות מצוינות במסגרת תכניתו לקידום מצוינות בפריפריה, אך בפועל לא כל השעות שהוקצו אכן מנוצלות.
בחטיבות הביניים לומדים 858 תלמידים, ו-108 מהם (31%) לומדים בשלוש כיתות מצוינות בשכבת ט'. כדי לחזק את היסודות של התלמידים בחטיבות הביניים, העירייה מתכננת כעת להוסיף שתי כיתות מצוינות הן בשכבת ח' והן בשכבת ט', ובכיתות המצוינות הקיימות בכוונתה להתרכז בתכני הלימוד, כדי להעלות את רמת ההוראה והלמידה. עיריית מג'אר תקצה לכל אחת מהכיתות החדשות שתי שעות הוראה תוספתיות בשבוע. היעד שלהם הוא להגיע לכך שעד 2025, 148 בוגרי כיתות ט' (42%) ישלימו את לימודיהם בכיתות המצוינות.
שישה מורים המלמדים מתמטיקה בכיתות המצוינות ישתתפו במשך שנתיים לפחות בקהילות ארציות ללמידה מקצועית, שיתקיימו בגופים אקדמיים העוסקים בפיתוח משימות של חשיבה מתמטית מסדר גבוה בהקשרים של העולם האמתי. הגופים האקדמיים יספקו למורים ליווי פדגוגי אחת לשבועיים בשנתיים הראשונות, ויסייעו למורים ליישם את המשימות בכיתותיהם. בנוסף, שני מורים למדעים ישתתפו בקהילה מקצועית ארצית שבה הם יוכשרו ללמד חומרי לימוד הדורשים חשיבה מתמטית מסדר גבוה בהקשרים מדעיים.
שני רכזי מקצוע ישתתפו בקהילת למידה ארצית שבה הם יוכשרו כיצד להוביל את צוות המתמטיקה ביישום חומרי הלימוד החדשים בכיתותיהם. החל מהשנה השנייה הם יתחילו לקבל ליווי פדגוגי כדי שילוו את המורים הכפופים להם ביישום בכיתות. לתכנית ימונה רכז שיארגן השתלמויות וסדנאות למורים, למנהלי בתי הספר ולרכזי המקצוע. תפקידו של הרכז יכלול איסוף נתוני תלמידים לצורך מעקב אחר הישגיהם והתמדתם בכיתות המצוינות.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 468
בעיר פועלות שתי חטיבות ביניים ושתי חטיבות עליונות בהן לומדים 858 תלמידים, ו-108 מהם (31%) לומדים בשלוש כיתות מצוינות בשכבת ט'
בשנת 2020 רק – 14.3% מהתלמידים היו זכאים לתעודת בגרות ברמת חמש יחידות מתמטיקה
היעד שלהם הוא להגיע לכך שעד 2025, 148 בוגרי כיתות ט' (42%) ישלימו את לימודיהם בכיתות המצוינות