קורס מנהיגות וימי עיון למדריכים ולמורים למתמטיקה
מטרת הקורס לאפשר הכרות יסודית יותר עם התכנים החדשים, והכנת אסטרטגיות יישום יחד עם המורים
מטרת הקורס לאפשר הכרות יסודית יותר עם התכנים החדשים, והכנת אסטרטגיות יישום יחד עם המורים
הוראת מתמטיקה בחטיבות הביניים ממוקדת בשטף פרוצדורלי ובטכניקה, מיומנויות הדרושות בשלבים הבאים של הלמידה בתיכון. בשנים האחרונות, משרד החינוך שדרג את תכנית הלימודים כדי שהמעבר מחטיבת הביניים לחטיבה העליונה יהיה חלק יותר. במסגרת שינוי זה, הועלתה רמת החשיבה המתמטית הנדרשת בחטיבות הביניים, וצורפו משימות מתחום המתמטיקה היישומית. ואולם, המבחנים לא שונו ולכן המורים המשיכו, בפועל, לדבוק בתכנית הלימודים הקודמת, ורק במקרים מעטים הם חושפים את התלמידים למשימות המתמטיקה היישומית, וגם אז בדרך כלל רק כהעשרה בעבודה עצמית לתלמידים בעלי יכולת גבוהה.
מפמ"ר מתמטיקה במשרד החינוך מציעה כעת תכנית יישום שהוגדרו לה שני יעדיה: להעלות את רמת החשיבה המתמטית בכל הנושאים הכלולים בתכנית הלימודים, תוך שילוב משימות הדורשות הבנה מעמיקה יותר; ולהפוך שניים מהנושאים הכלולים בתכנית הלימודים ('הסתברות' ו'חזקות') מנושאים מופשטים ליישומיים, בהתאמה למסגרת המושגית של מבחן פיז"ה. משרד החינוך אף שוקל לשנות את המבחן כדי שיכלול גם תכנים אלה.
כדי להוציא את התכנית אל הפועל, משרד החינוך פנה למכון דוידסון, ויחד הם פנו לקרן. הם ביקשו שנסייע בהכנת היכולות המקצועיות של מורים לצורך יישום השינוי. מכון דוידסון מציע לקיים תכנית הכשרה למדריכים במתמטיקה מכל הארץ, המחוזיים והעירוניים. בחופשת הקיץ הקרובה יערכו שני כנסים מקוונים ל-200 מדריכים ול-500 מורים למתמטיקה בחט"ב, ובהם יוצגו חומרי הלימוד החדשים שפותחו על ידי שותפי הקרן, ויתקיימו דיונים בנושא זה ובדבר המדיניות החדשה.
בשלב השני, במהלך שנת הלימודים הבאה, 10 מדריכים מחוזיים, יחד עם שני מדריכים עירוניים מכל מחוז, ישתתפו בקורס מנהיגות בהיקף של 60 שעות. מטרת הקורס לאפשר הכרות יסודית יותר עם התכנים החדשים, והכנת אסטרטגיות יישום יחד עם המורים.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 411