פיתוח מורי פיזיקה מהפריפריה
מורים מהפריפריה ישתתפו בתוכנית המורים של מרכז המחקר CERN בג'נבה ויקבלו כלים ותכנים שיאפשרו להם לשלב בעבודתם שיטות הוראה מתקדמות ויצירתיות
מורים מהפריפריה ישתתפו בתוכנית המורים של מרכז המחקר CERN בג'נבה ויקבלו כלים ותכנים שיאפשרו להם לשלב בעבודתם שיטות הוראה מתקדמות ויצירתיות
המורים לפיזיקה מחפשים כל העת שיטות הוראה חדשות וחדשניות כדי לעודד עוד תלמידים לבחור, להתמיד ולהצליח בלימודי המגמה בתיכון. הם מוצאים כי יש שוני רב בין התלמידים מבחינת העדפותיהם ותחומי התעניינותם, וגם מבחינת סגנון וקצב הלמידה שלהם. יש תלמידים הלומדים באופן עצמאי ומחפשים אתגרים אינטלקטואליים, ואילו אחרים זקוקים ליותר תמיכה פרטנית. מורים רבים טוענים כי שיטת הוראה אחידה לכלל התלמידים בכיתה אינה מתאימה לחלק גדול מהתלמידים וגורמת לשיעור גבוה של נשירה.
תשובה חדשנית לאתגר זה הוצעה על ידי מר זאב מילר, מנכ"ל קרן יק"א, שהיה בעבר מנהל בית ספר מוערך, אשל הנשיא, ומשתתף בהתנדבות בוועדת המענקים של קרן טראמפ. מילר פנה למכללת תל חי שבצפון הארץ במטרה לכנס קבוצה של 10 מורים לפיזיקה שיוכשרו במשך שלוש שנים ללמד פיזיקה בשיטה חווייתית, מוכוונת מחקר המבוססת על ניסויים ופרוייקטים מדעיים.
המורים ייבחרו מיישובי פריפריה בצפון הארץ ובדרומה, ויחנכו אותם מורים מומחים ומדענים. הם ייפגשו בשמונה מפגשי סדנא, ארבעה מתוכם באופן מתוקשב, וישתתפו בתכנית המיועדת למורים במאיץ החלקיקים שבמרכז המחקר CERN, בג'נבה. במסגרת הלימוד המשותף, המורים יפתחו סדרה של מטלות מבוססות חקר עבור תלמידיהם, ויכינו אותם לנהל פרויקט חקר מדעי שייכלל בציון הבגרות שלהם.
השאיפה היא שתכנית זו תאפשר למורים לשלב בעבודתם שיטות הוראה מרתקות יותר, שיכללו גם עבודת צוות, חשיבה לוגית ויצירתית, ועל ידי כך ימשכו תלמידים רבים יותר למגמה המורחבת בפיזיקה ויפחיתו את הסבירות לנשירה. בשלב השני של התכנית, המורים יחזרו ל-CERN ביחד עם קבוצת תלמידים כדי לבחון את שיטות ההוראה החדשות שיושמו וכדי להשתמש במתקן ובמעבדותיו לשם ביצוע של ניסויים לימודיים.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 99