ב- 2012 אישרה הקרן מענק למכון ויצמן למדע לשלוש שנים, לצורך הקמת מאגר של שיעורי מתמטיקה מצולמים, וכן לפיתוח חומרים לשימוש בסרטים לצורך התפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד. פרויקט עדש"ה (עמיתים דנים בשיעורי המתמטיקה) הוא פרויקט ראשון מסוגו בתחום זה בישראל, ומראשיתו הוא עורר התעניינות וביקוש. המענק יועד להפקת 60 סרטוני וידיאו של שיעורי מתמטיקה שלמים ולפיתוח עזרי לימוד שילוו את ניתוח הסרטים על ידי קהילות מורים בשיח עמיתים. למעלה מ- 200 מורים למתמטיקה כבר השתתפו בקורסים מסוג זה, המתקיימים במסגרת פרויקט עדש"ה ברחבי הארץ, במרכזי פסג"ה, במכללות להכשרת מורים ובבתי ספר.
הביקוש לתכנית גדֵל מעבר ליכולת הנוכחית של צוות הפרויקט, ונוצר צורך להכשיר מנחים נוספים שיהיו מסוגלים להנחות השתלמויות מורכבות אלה. מטרת התכנית המוצעת היא לענות על צורך זה ובכך לאפשר תפוצה רחבה יותר השימוש בתכנים המצולמים. לשם כך יוכשרו 40 מלווים פדגוגיים ('מנחי עדש"ה') שילמדו ליישם את תכני הפרויקט בהשתלמויות להתפתחות מקצועית שמשרד החינוך מקיים באופן שוטף למורים בכל הארץ. המנחים שיוכשרו למטרה זו יועסקו על ידי משרד החינוך. ראשי הפרויקט מעריכים כי יישום שיטת הפצה זו יאפשר להם לרתום 300-400 מורי חמש יחידות נוספים למתמטיקה מדי שנה לשימוש בסרטי וידיאו לצורך התפתחותם המקצועית.
תכנית ההכשרה המוצעת תתקיים בשני מחזורים, שכל אחד מהם יכלול כ- 20 מנחים שייבחרו בקפידה. מרבית המשתתפים יהיו מורים המלמדים מתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד, שהשתתפו כבר בסדנאות עדש"ה קודמות והצטיינו בהן. ההכשרה תימשך שנה אחת, ובמהלכה יתקיימו מפגשים קבועים שבהם ינתחו המשתתפים שיעורים מצולמים וסיטואציות הנחיה, וידונו בסוגיות ובאתגרים שמזמן התפקיד. לאחר סיום קורס ההכשרה ימשיכו המנחים להיות מלוּוים על ידי חברי צוות הפרויקט, אשר ידריכו אותם באופן שוטף ויסייעו להם בכניסה לתפקידם כמנחי עדש"ה.
בנוסף, יוצרי התכנית מעוניינים להפיק עוד כ- 20 סרטים של שיעורים מצולמים ולצרפם למאגר (כך שיכלול בשלב הראשון כ- 80 סרטי וידיאו), וכן לבצע הערכה מקיפה של התכנית ושל הישגיה. תוספת הסרטים המוצעת לא תמומן במסגרת מענק הקרן משום שהיא מיועדת למורים בכיתות מחוננים ובכיתות הטרוגניות בחטיבות הביניים, להבדיל מהתמקדותה של הקרן בדרך כלל בכיתות המתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד בחטיבות העליונות של בתי הספר העל-יסודיים.
בהמשך לחוות דעת על התכנית שנכתבו על ידי מומחים בין-לאומיים בעלי שם ועל ידי מורים, הביעו אנשי הקרן ציפייה שהשתלמויות עדש"ה יכללו לצד הסרטים המעובדים גם שילוב של ראיות אותנטיות המגיעות מהכיתות והמתייחסות לאופן החשיבה וסגנון הלמידה של תלמידים ספציפיים, ועדויות של ההוראה החושפת את הלמידה והחשיבה של תלמידים אלו ונותנת להם מענה מותאם. כן אמורה התכנית לעודד ולכלול צילום עצמי של המורים המשתתפים בהשתלמויות המקצועיות של עדש"ה.
הציפייה היא שהרחבת היקף התכנית תגרום לכך ששימוש מיומן בשיעורים מצולמים לצורך השתלמויות מקצועיות יהיה נפוץ יותר, וכי מורים למתמטיקה ישתמשו בווידיאו הן בבית הספר והן מחוצה לו כחלק בלתי נפרד מהתפתחותם המקצועית בכל שלבי הקריירה שלהם, החל משלב הלימודים לקראת תעודת הוראה והמשך במסגרות בית-ספריות ואזוריות למורים בפועל.