מחקר אודות הוראה איכותית
מחקר איכותני המציג ומנתח את חוות דעתם המקצועית אודות הוראה איכותית של מורי רב-אמן (Master Teachers) למתמטיקה ולמדעים בישראל
מחקר איכותני המציג ומנתח את חוות דעתם המקצועית אודות הוראה איכותית של מורי רב-אמן (Master Teachers) למתמטיקה ולמדעים בישראל
אין זה מקרה יוצא דופן שמדיניות ממשלתית, מחקרים אקדמיים או יוזמות חינוכיות, יתוכננו ויצאו אל הפעול מבלי לקחת בחשבון את נקודת מבטם של המורים. זהו מצב מוזר, בלשון עדינה, שכן מורים הם בעלי נקודת מבט ייחודית בנוגע לשאלות מרכזיות שמשפיעות עליהם.
בארה"ב, שגם בה ממעטים להיוועץ במורים, התפרסם באחרונה דוח מקיף אודות האתגרים החשובים ביותר של מערכת החינוך, אשר נערך על-ידי .The New Teacher Project הדוח נסמך על נקודת מבטם של מורי רב-אמן (Master Teachers) שנשאלו לחוות דעתם בשאלות כדוגמת – מהי הוראה איכותית? כיצד ניתן להבחין בין מורה טוב למורה פחות טוב? מהי דרך הלמידה המועדפת על מורים? לאילו נתונים מורים זקוקים אודות התקדמות הלמידה של תלמידיהם? מהם השימושים המוצלחים והפחות מוצלחים במבחני הישגים?
ברוח דומה, בכוונת הקרן לבקש את עריכתו של דוח ישראלי, אשר ישען על זווית מבטם המקצועית של מורים מעולים למתמטיקה ולמדעים בבתי הספר העל-יסודיים. המשיבים יאותרו מבין מאגר המועמדים של פרס טראמפ להוראה איכותית ופרסים אחרים, מורים מעולים שמשתתפים בפרוייקטים ומיזמים חדשניים, ועוד. הם יתבקשו להתייחס לגוון רחב של שאלות, בנוגע להוראה ולמידה, דרכים לשיפור איכות ההוראה, כלים ושיטות למדידה ולמשוב של התקדמות למידה, ועוד.