הכשרה קלינית למועמדים להוראת מתמטיקה ומדעים
תכנית הכשרה קלינית לתשעים מועמדים מצוינים להוראת מתמטיקה ומדעים בבתי ספר על-יסודיים.
תכנית הכשרה קלינית לתשעים מועמדים מצוינים להוראת מתמטיקה ומדעים בבתי ספר על-יסודיים.
מדינת ישראל עומדת בפני מחסור גובר של מורים למתמטיקה ומדעים, במיוחד בבתי ספר על-יסודיים, ויותר מכך, אלו המלמדים במסלול חמש יחידות לימוד. כתוצאה ממחסור זה, בתי ספר תיכון רבים נאלצים לסגור או לאחד כיתות, או להעסיק מורים בעלי הכשרה או רקע שאינם מספיקים ללמד מקצועות אלה ברמה גבוהה. מחסור זה גובה מחיר מבחינת מספר התלמידים שבוחרים, מתמידים ומצליחים בלימודי מתמטיקה ומדעים במסלול חמש יחידות לימוד.על אף מאמצים רבים מאוד של משרד החינוך, תכניות הכשרת מורים באוניברסיטה ובמכללה עדיין אינן מצליחות להכשיר די מועמדים מתאימים כדי לפתור את בעיית המחסור. מועמדים פוטנציאליים טוענים כי הם נרתעים מלבחור במקצוע ההוראה מפני שרף הקבלה להכשרה נמוך מדי לטעמם. הם אומרים שאינם מעוניינים להיות חלק ממקצוע שמקבל לשורותיו את כולם. לתפיסתם הקורסים הנלמדים בקמפוס כחלק מתכנית ההכשרה הם תיאורטיים במהותם והם חוששים שכך לא יוכנו כיאות לפרקטיקת ההוראה בכיתה, ואכן, מורים רבים שעברו הכשרה מציינים כי היא לא ציידה אותם באופן מספק בכישורים הנדרשים להוראה בכיתה ולהתמודדות עם תלמידים ותלמידות בעלי יכולות מגוונות.מכללת לוינסקי מכשירה מורים מזה 100 שנה ומציעה לימודים לתואר ראשון ושני בחינוך ותעודת הוראה. בשנים האחרונות, יישמה המכללה תכנית הכשרה לאנשים שבחרו בשינוי קריירה ותכנית לתואר שני בהוראה למסלול המתמטיקה והמדעים (M.Teach). בשנה אקדמית זו, נרשמו לשתי התוכניות הללו 153 סטודנטים.
קרן טראמפ פנתה למכללה כדי שתשקול לייסד תכנית יוקרתית להסבת אקדמאיים מצטיינים, אשר תתקיים בתוך סביבת בית ספר, ולא בסביבת הקמפוס, ושמטרתה להכשירם כמורי מתמטיקה ומדעים בבתי ספר על-יסודיים.
תכנית חדשנית זו תכשיר בשלב ראשון תשעים מורים בשלושה מחזורים. בכל מחזור, ייבחרו שלושים מועמדים מצטיינים בתהליך מיון קפדני ותחרותי עם דרישות כניסה גבוהות ומרבית הכשרתם תתקיים בבית הספר, תוך התמקדות בפרקטיקות הוראה בשטח. התכנית תעשה שימוש בתיעוד וידאו ולמידה תוך כדי הוראה; התבוננות בזמן אמת; שימוש בחקרי מקרה, סימולציות ותיעוד הלמידה. תיעוד זה יהווה בסיס לליווי, משוב, לימוד עמיתים ומחקר במהלך התכנית.
בסיום ההכשרה תקים התכנית רשת של בוגרים, וזאת על מנת שניתן יהיה להמשיך ולתמוך במורים בבתי הספר. תמיכה זו תסייע לבוגרים להשתלב בהצלחה בבתי הספר ותלווה אותם במאמציהם להרחיב ולהגדיל את מספר תלמידיהם שיבחרו, יתמידו ויצליחו בלימודי מתמטיקה ומדעים ברמה של חמש יחידות. הציפייה היא שתכנית זו, ככל שתצליח, תשמש כדגם עבור מכללות נוספות בעתיד.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 77