כנס רפורמות בחינוך המדעי בישראל
כנס בנושא רפורמות בחינוך המדעי בישראל שמטרתן כוללת קידום המצוינות בבתי הספר התיכוניים.
כנס בנושא רפורמות בחינוך המדעי בישראל שמטרתן כוללת קידום המצוינות בבתי הספר התיכוניים.
מערכת החינוך בישראל עברה שינויים ותהפוכות מאז קום המדינה שכללו תמורות מבניות, תקציביות, ארגוניות ותכניות. בתוך כך, החינוך המדעי זכה לתשומת לב מיוחדת ומדי תקופה הוקדש לו מאמץ מחשבתי ומעשי מרוכז. בשנות השישים של המאה העשרים, הקהילה המדעית נקראה אל הדגל כדי להוביל פיתוח של תכניות לימודים. בשנות השמונים נוסדו מחלקות להוראת מדעים באוניברסיטאות. בשנות התשעים בוצעה רפורמה מקיפה כדי להגביר את הרלבנטיות של לימודי המדעים למאה ה-21.
כאשר קרן טראמפ החלה את פעילותה, ידענו כי אנו נכנסים לנעליים גדולות כחולייה בשרשרת ובמרוץ שליחים חוצה דורות. רבים וטובים המליצו כי נאפשר לעצמנו ולקהילה המקצועית של היום, ללמוד מהידע, הניסיון והלקחים של המהלכים שנעשו בעבר. הגם שאלו תועדו ונחקרו רק באופן חלקי, אנו סבורים כי עלינו לעשות מאמץ משותף וללמוד ככל שנוכל כדי שנשכיל כולנו לתכנן את צעדינו ביתר תבונה.
לשם כך הקרן פנתה אל היזמה למחקר יישומי בחינוך, זרוע החינוך של האקדמיה הישראלית למדעים, כדי שתקיים תהליך למידה שינבור בעבר, בדוחות, מחקרים ופרסומים, יראיין משתתפים ועדים, ובסיומו יזמן כנס מקצועי מסכם, בהשתתפות של מורים, חוקרים ומקבלי החלטות. תהליך הלמידה יתרכז במתן מענה לשאלות הבאות:
בראש תהליך הלמידה יפעל צוות של 7 מומחים מתנדבים וביניהם מורי רב-אמן, חוקרים, ואנשי משרד החינוך. הצוות ייפגש שש פעמים לפחות לצורך איסוף נתונים ודוחות, הזמנת סקירות ספרות, עריכת ראיונות עם שחקנים רלוונטיים, קיום סמינרים וסדנאות, והכנת כנס בן יום אחד עבור 200 משתתפים. הכנס ייפתח בדיווח שיכלול סקירה של תהליך הלמידה שהתקיים והצגת תוצריו ותקציר הדוח והתוצרים יפורסמו ויופצו בין משתתפי הכנס ובאתר האינטרנט. הכנס עתיד להתקיים בסמוך למועד ישיבת המועצה המייעצת של קרן טראמפ, ברבעון האחרון של 2016.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 167