הכשרה קלינית לחניכים מצטיינים במתמטיקה ופיזיקה
תכנית הכשרה קלינית ל-70 חניכים מצטיינים בתחומי המתמטיקה והפיזיקה ברמה של חמש יחידות.
תכנית הכשרה קלינית ל-70 חניכים מצטיינים בתחומי המתמטיקה והפיזיקה ברמה של חמש יחידות.
בשנים האחרונות גובר המחסור במורים למתמטיקה ולפיזיקה בבתי הספר העל-יסודיים, הנובע בעיקר מפרישתם לגמלאות של מורים ותיקים. כתוצאה מכך, בתי ספר רבים מתקשים לשבץ מורים מתאימים או להמשיך ולקיים את מגמות הפיזיקה והמתמטיקה המכינות תלמידים לבחינות הבגרות ברמה של חמש יחידות. לאור זאת הולך וגובר הצורך להכשיר, לשבץ בבתי ספר ולהעניק ליווי מקצועי לדור חדש של מורים מצטיינים בתחומים אלה.
בשנתיים האחרונות הקרן נרתמה ביחד עם משרד החינוך והמכללות להוראה, כדי להקים שורה של תכניות הכשרה יחודיות, המציעות הכשרה קלינית בית-ספרית, בתהליך מיון תחרותי המיועדות לבוגרי אוניברסיטה מצטיינים. תכניות אלה מתקיימות בבתי הספר, מתמקדות בתהליכי החשיבה והלמידה של התלמידים, ומבוססות על התנסות מעשית בהוראה תוך קבלת הדרכה צמודה ממורי רב-אמן החונכים את המורים החדשים. בתכניות אלו נעשה שימוש נרחב בבחינת של תוצרי תלמידים, בִּצְפִיָיה, בווידאו ובמשוב.
סמינר הקיבוצים, שהוא אחד ממוסדות ההכשרה למורים הותיקים והמנוסים בישראל, החליט להצטרף למהלך. הסמינר פיתח תכנית הכשרה חד-שנתית שתתקיים בתוך בתי הספר ולאחריה תבוצע השמה בעבודה וליווי במשך שנתיים. לתכנית זו מוצע מאפיין חדשני והוא הרעיון לשבץ את המורים החדשים בצוותים קטנים, המונים 3-2 מורים יחד עם המלווים הפדגוגיים שלהם. כמו כן, תכנית הכשרה זו מציעה לשבץ מורים חדשים גם בבתי ספר שאין בהם עדיין, או שזה מכבר נסגרו בהם מגמות הפיזיקה והמתמטיקה.
בשנת ההכשרה פרחי ההוראה יוכשרו בבית ספר המתמחה בהוראת מתמטיקה ופיזיקה בהיקף של יום מלא בשבוע. שם הם יצפו במורים מומחים ויצברו ניסיון בהוראה, ובתוך כך יקבלו הדרכה ממלווים פדגוגיים וממורי בית הספר הוותיקים. שיעורים נבחרים יצולמו ולאחר מכן ינתחו אותם תוך התמקדות קלינית בתהליכי החשיבה והלמידה של התלמידים.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / 125