נשארים מעודכנים
לקבלת עדכונים על מחקרים, כנסים ועוד, הירשמו לניוזלטר של קרן טראמפ
מפגש עם חברי הצוות המשותף למשרד החינוך, מכון וייצמן וקרן טראמפ
שכבה של מורים מובילים נמצאת בליבו של שינוי הדרגתי בהוראת המתמטיקה והמדעים בבתי הספר העל-יסודיים בישראל. המורים הללו מובילים קהילות מקצועיות של מורים ומלווים את עמיתיהם במאמץ משותף לפתח את הוראתם בהתבסס על למידת התלמידים וראיות מהכיתה. עד כה הם פעלו במסגרות מזדמנות, על מימון זמני מהממשלה ומפילנתרופיה, תוך תיאום מצומצם ביניהם וללא סטנדרטים מקצועיים משותפים. כתוצאה מכך, הם נחשפו רק להיבטים מסוימים ולטכניקות ספציפיות של הוראה קלינית מתקדמת.
לאור זאת, צוות משותף למשרד החינוך, מכון וייצמן וקרן טראמפ הכין תכנית למיזם משותף להקמת מכון לאומי להוראה מתקדמת במתמטיקה ומדעים, המשלב יחדיו מדיניות ממשלתית, מחקר ופיתוח אקדמי וידע מעשי של הוראה. ההסכם הרשמי בין השותפים ייחתם בקרוב, מתוך כוונה להשיק את המכון עוד במהלך שנת 2018. יעדיו של המכון הם:
כיצד על המכון לפתח סטנדרטים מקצועיים למורים מובילים? איזה תהליך מומלץ להגדירם ובאילו דרכים רצוי ליישמם באופן אפקטיבי?
מי הם המומחים הטובים ביותר בעולם בתחום שעמם כדאי למכון להתייעץ ואילו מוסדות דומים קיימים במדינות אחרות שאת ניסיונם ומומחיותם המכון צריך להכיר מקרוב?
בהכנת תכניות העבודה של המכון לשנת הפעולה הראשונה, אלו צעדים ראשונים כדאי לו לשקול, ואיזו תשתית ארוכת טווח כדאי לו להניח בהקדם?
מעבר להגדרת התפקיד הרשמית, מהן תכונות האופי שיש לחפש בקרב המועמדים לשמש כמנכ"ל/ית המייסד/ת של המכון?
המלצה:
לקראת הדיון אנא קראו את חומרים הבאים
ישראל בר-יוסף /
סגן נשיא מכון וייצמן למדע
מוהנא פארס /
ראש אגף תכניות לאומיות, משרד החינוך
גילמור קשת /
ראש אגף מדעים, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך
אייל רם /
סמנכ"ל וראש מנהל עובדי הוראה, משרד החינוך