נשארים מעודכנים
לקבלת עדכונים על מחקרים, כנסים ועוד, הירשמו לניוזלטר של קרן טראמפ
מפגש עם נציגי רשויות מקומיות לדיון על קיימות והמשכיות לקידום והרחבת המצוינות
בשנים האחרונות הקרן הקימה שותפויות עם 24 עיריות שהגדירו בעדיפות את המצוינות בלימודי המתמטיקה והמדעים בעיר. בבסיס התכניות העירוניות נמצאים יעדים שאפתניים שהגדירו ראשי הערים לצמיחה במספר בוגרי חמש היחידות במתמטיקה. העיר בונה תכנית שבמסגרתה היא מאגמת משאבים לאומיים, משקיעה מתקציבה שלה, וביחד עם הקרן מתמקדת בחיזוק איכות ההוראה.
כדי לשפר את האפקטיביות של המהלך, לסייע לערים ללמוד זו מזו ולזרוע זרעים של קיימות תשתיתית לטווח ארוך יותר, הקרן הקימה ארבע מסגרות תמיכה נפרדות:
הרשת המקצועית ומערך היועצים מופעלים ישירות ע"י צוות הקרן. קורס ההכשרה מתארח באוניברסיטת תל אביב כאשר התוכן מגובש במעורבות פעילה של צוות הקרן. פורום הבכירים עושה כעת את צעדיו הראשונים.
כיצד רשויות מקומיות תמשכנה לקדם מצוינות במתמטיקה ומדעים גם לאחר תום המענק מהקרן, סדר העדיפויות הממשלתי ישתנה ומשקלו של הנושא ירד בשיח הציבורי? אילו פעולות ואיזו תשתית נכון להקים על מנת להבטיח קיימות והמשכיות?
כיצד על הקרן להעביר את משקל הכובד המקצועי ממנה אל הקהילה המקצועית? האם רצוי לפעול למזג את 4 מסגרות התמיכה (רשת, קורס, יועצים ופורום) תחת קורת גג אחת? האם נכון יהיה למקם אותן במכון ל'חקר השלטון המקומי' באוניברסיטת תל אביב?
ראשי התכניות העירוניות שמובילים מטעם העיר את המהלך העירוני ואת השותפות עם הקרן, אינם חלק מתקן כח האדם הקבוע של העירייה. הם מגויסים לצורך התכנית המשותפת עם הקרן. האם ומהי דרך מתאימה לעודד את הערים להמשיך ולהעסיקם גם לאחר תום המענק?
דרורי גניאל /
משנה למנכ"ל העירייה וראש מנהל שח"ק, עיריית אילת
חפצי זוהר /
סגנית וממלאת מקום ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, עיריית באר שבע
מויש לוי /
סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, עיריית מודיעין
סיון לנדמן /
מנהלת פורום ערי מצוינות, המכון לשלטון מקומי, אוניברסיטת תל אביב
מיכל מנקס /
ראש מנהל חינוך וחברה, המרכז לשלטון מקומי
אבי קמינסקי /
יו"ר איגוד מנהלי אגפי חינוך וסמנכ"ל חינוך וחברה, עיריית הוד השרון