צוות משימה אודות מורי רב אמן
צוות מורי רב-אמן בנושא של סטנדרטים וצרכים של מורי רב-אמן בישראל והכנת דו"ח, בנושא.
צוות מורי רב-אמן בנושא של סטנדרטים וצרכים של מורי רב-אמן בישראל והכנת דו"ח, בנושא.
קרן טראמפ פועלת לסייע למורים למתמטיקה ולמדעים ללמוד מניסיונם ולשפר את דרכי ההוראה שלהם, כדי לתת מענה טוב יותר לצרכים של תלמידיהם. מאמץ משותף מסוג זה מתבסס על היכולת המקצועית של קבוצת מורים איכותיים החונכים מורים ומאמנים קהילות מקצועיות של מורים לדון במקרים אותנטיים של הוראה ולמידה המגיעים מכיתות הלימוד.
לשם כך, בשלוש השנים שחלפו מהקמת הקרן ופיתוח פורטפוליו המענקים שלה, מורי רב-אמן הם נדבך מרכזי של עשרות תכניות המופעלות ברחבי הארץ. למשל, התכניות להכשרה קלינית של מורים מגייסות מורים מצוינים המעניקים ליווי פדגוגי לסטודנטים להוראה המתלמדים תוך כדי עבודה מעשית בבתי הספר; מכון ויצמן ואוניברסיטת חיפה מעסיקים מורים מעולים לפיזיקה ולמתמטיקה העומדים בראש קהילות לומדות של מורים הפעילות במתכונת אזורית; וישנן עוד דוגמאות רבות.
ואולם, על אף החשיבות המכרעת של מורי רב-אמן אלה, התפקיד שהם ממלאים עדיין אינו מוסדר ואף אינו זוכה להכרה ממוסדת. ללא תקן מוסד, האיכות הגבוהה הדרושה למילוי התפקיד של מורה רב-אמן עלולה להיפגם. כמו כן, ללא הכרה, התגמול המשולם למורי רב-אמן כלל אינו מובטח שכן הוא נסמך תמיד על מקורות מימון מיוחדים או זמניים.
כדי להתמודד עם סוגיה זו, שהיא סוגיה חיונית לכלל מערכת החינוך הישראלית, ולא רק לתחום שבו הקרן מתמקדת – המורים למתמטיקה ולמדעים, באנו בדברים עם משרד החינוך. כתוצאה מכך, חברנו אל משרד החינוך ואל יד הנדיב ופנינו יחדיו אל האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים כדי שתקים קבוצה שתגדיר את מהותו ואת דרכי יישומו של תפקיד המורה הרב-אמן בישראל.
בעקבות ההמלצות שגיבשה האקדמיה, מוקמים עתה שלושה צוותי משימה שתפקידם להכין יחד מסמך מדיניות ובו יתורגמו ההמלצות לצעדים מעשים:
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 146