קהילות מקצועיות
הקמת קהילות מקצועיות של מורים לקידום הוראה קלינית
מורים הם בודדים בעשייתם, דלת כיתתם סגורה והם לומדים בעיקר מניסיונם שלהם. הם ממעטים להגיע להשתלמויות מקצועיות, מכיוון שאינם רואים ערך רב בתרומתו של מומחה מבחוץ ש-'מעביר חומר'. השתלמויות אלו משקפות גישה לפיה הידע החשוב על הוראה אינו מצוי בידי העוסקים במלאכה. לעומת זאת, במקצועות קליניים, הידע המקצועי נבנה במשותף מתוך העשייה על-ידי אנשי המקצוע.
מכיוון שהקרן סבורה שהוראה איכותית היא מומחיות קלינית, קיים צורך לסייע לבנייתן של קהילות מקצועיות של מורים בהובלה של מורים מעולים (מורי רב-אמן). קהילה מקצועית אפקטיבית היא זו המתמקדת באופן שיטתי בלמידת תלמידים, נשענת על תיעוד וניתוח של הלמידה מהכיתות וזיקתה להוראה, גיבוש של תפיסת הוראה משותפת, בניית שגרות של ניטור למידה וסיוע הדדי לשיפור מעשה ההוראה.