ליווי פדגוגי אישי למורי מתמטיקה
תכנית לליווי פדגוגי אישי ל-60 מורים המלמדים לראשונה מתמטיקה ברמת 5 יחידות
תכנית לליווי פדגוגי אישי ל-60 מורים המלמדים לראשונה מתמטיקה ברמת 5 יחידות
בשנים האחרונות בוצעה השקעה ניכרת משאבים במטרה להכפיל את מספר התלמידים הלומדים מתמטיקה ברמה של חמש יחידות. לאחרונה מתחילים המאמצים להניב פירות, ובשנה זו ניגשו 12,800 תלמידי שמינית לבחינת הבגרות במתמטיקה ברמת חמש יחידות. מאמץ זה דורש להעלות במהירות את מספר המורים למתמטיקה ברמת חמש יחידות. להשגת מטרה זו מתקיימים מספר תהליכים, לרבות הכשרה להסבה מתחום הייטק, משיכת אקדמאים ללימודי תעודת הוראה, והכשרה מקצועית למורים מנוסים החסרים רקע אקדמי מתאים.
במסגרת זו, וביוזמת משרד החינוך, הושקה בשנה שעברה תכנית להשתלמות מורים בהיקף ארצי. התוכנית שעלותה 3.95 מיליון שח, הופעלה על ידי שש אוניברסיטאות ברחבי המדינה, והיא מכשירה 180 מורים במחזור הראשון, ומחזור שני מתוכנן להיפתח בשנה הבאה. התכנית מוקדשת להעמקת הידע המתמטי למורים ותיקים למתמטיקה, שניסיונם בהוראה ברמה של חמש יחידות מועט או חסר. ואולם, התכנית אינה כוללת ליווי פדגוגי ואף לא מיומנויות קליניות, שהן הכרחיות להוראת כיתות גדולות ומגוונות ברמת חמש יחידות.
הקרן אישרה לאחרונה מענק ל"קדימה מדע" לתכנית משלימה שתספק ליווי פרטני ל-60 ממשתתפי התכנית. פנינו אל המרכז הישראלי למצוינות בחינוך כדי ליצור תכנית מקבילה שתספק ל-60 מורים נוספים הדרכה ותמיכה לאורך תקופה של שנתיים. המשתתפים ייבחרו בשיתוף עם שניים עד שלושה מחוזות של משרד החינוך.
למטרה זו יגייס המרכז למצוינות מורים ומדריכים מנוסים שיוכשרו כמלווים פדגוגיים. המלווים הללו יעבדו על בסיס פרטני לאורך שנתיים לפחות עם המורים החדשים למסלול חמש יחידות, כעשר שעות חודשיות לכל מורה, שבהן יטפלו בנושאים: כיצד לתכנן את זמן ההוראה, כיצד להתמודד עם טעויות וקונספציות שגויות נפוצות של תלמידים, וכיצד ליישם שיטות הוראה שונות על מנת לענות על הצרכים של תלמידים פרטניים. הליווי הפדגוגי יכלול פגישות לפי לוח זמנים קבוע, צפייה בשיעורים ומשוב.
בנוסף לליווי הפדגוגי הפרטני ישתתפו המשתתפים בקורס להתפתחות מקצועית בן 30 שעות, שבו ידונו בחומר של תוכנית הלימודים לכיתות יא' ו-יב', בנושאים כגון, כיצד לשפר את המוטיבציה של התלמידים ללמידה, וייבחנו אתגרים משותפים שעולים בעבודה בכיתות. לפני הקורס ימופו בפירוט הצרכים המקצועיים של כל מורה.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן/ מענק 219