קידום הוראה המתמקדת בתלמד ובלמידה יעילה בעזרת הוראה קלינית
הכשרת 12 מנחי-מורים לשימוש בשיטות של הוראה קלינית בעבודתם עם סטודנטים להוראה במסגרת תכנית "דלתא".
הכשרת 12 מנחי-מורים לשימוש בשיטות של הוראה קלינית בעבודתם עם סטודנטים להוראה במסגרת תכנית "דלתא".
לפני שלוש שנים יזמה מכללת לווינסקי את תכנית "דלתא" הכוללת שנת הכשרה למורים ותמיכה לבוגרי התכנית, למעוניינים בהסבה מקצועית להוראת מתמטיקה ומדעים בחטיבת הביניים. המכללה מכשירה 30 מורים בשנה, 20 במתמטיקה ו-10 במדעים, ועד כה הכשירה 54 מורים, ש-41 מהם מועסקים במקצוע. כפי שנקבע במענק מהקרן, והואיל ומכללת לווינסקי מחשיבה את התכנית למוצלחת, היא החליטה להמשיך את התכנית בשנה הבאה מתקציב המכללה.
עם זאת, בדיון עם צוות הקרן, לאחר ניתוח איכותה ויעילותה של התכנית ושל המשוב מהמשתתפים, עלו מספר אתגרים:
על מנת להתמודד עם האתגרים הללו פנתה מכללת לווינסקי למכון המחקר LRDC באוניברסיטת פיטסבורג בארה"ב. מוסד זה נוסד בשנת 1963 ופיתח שיטת הוראה לניהול דיונים במתמטיקה בכיתה שמקורה בחשיבה של התלמידים. שיטת ההוראה מכונה "חמש הפרקטיקות" והיא מכוונת לבניית שגרת הוראה, שבה עולים רעיונות מתמטיים חשובים, נחשפות סתירות ומתגבשות הבנות. במתן מפת דרכים למורים הכוללת את הדברים שאותם הם יכולים להכין מראש או לעשות במהלך הדיונים בכיתה, הפרקטיקות הללו הוכיחו את עצמן עם השנים בקידום הוראה נבונה הממוקדת בתלמיד ובלמידה יעילה.
לאחר לימוד מעמיק של שיטת ההוראה מציעה מכללת לווינסקי להתאים אותה ולהכשיר 12 מנחי מורים משלושה מוסדות הכשרה, שיישמו אותה בכיתות שלהם ובהדרכה למשתתפים בתוכנית "דלתא". שלושה מלווים פדגוגיים של המכללה יכשירו במהלך שנה אחת את מנחי המורים ואת 30 המשתתפים בתוכנית דלתא כיצד להשתמש בשיטת ההוראה. הם יפתחו מאגר של סרטי וידיאו שיכלול מקרים של שימוש בחמש הפרקטיקות בכיתה, והוא יעמוד לרשות משתתפי התוכנית והקהילה המקצועית לשימוש בעתיד. שיטת ההוראה המותאמת תיבחן לאחר מכן כפיילוט, ולאחר משוב ושיפורים תשולב בתוכנית דלתא כחלק בלתי נפרד ממנה.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 203