נשארים מעודכנים
לקבלת עדכונים על מחקרים, כנסים ועוד, הירשמו לניוזלטר של קרן טראמפ
מפגש עם מומחים לדיון ביעדים ובמדדים שהציבה הקרן למהלך שהיא מציעה, בראי המבחנים הלאומיים והבינלאומיים
במתווה הדרך שהקרן מציגה לדיון ניצבת מטרה: לחזק את בסיס המצוינות בלימודי המתמטיקה והמדעים בחטיבת הביניים. הגדרת ה-'מצוינות' שעליה המתווה נשען היא ההגדרה שנוסחה בידי וועדה שהוקמה על-ידי יוזמת 'חמש פי שניים'. הגדרה זו מתבססת על הגדרת רמת המצוינות במתמטיקה ובמדעים של מחקר פיז"ה ועל ניתוח תכניות הלימודים בארץ ובמספר מדינות בעולם. במבחן הביצוע, המתווה המוצע שואף לכך ש-40% ממסיימי כיתה ט' ישלימו בהצלחה את לימודיהם בהקבצה הגבוהה במתמטיקה ובאחד ממסלולי האיכות המיוחדים במדעים.
מדדי התוצאה המוצעים לשנת 2024, מכוונים לשלוש מדרגות הלמידה: הידע, המומחיות וההתמחות, כפי שהן נמדדות במבחנים ארציים ובינלאומיים:
האם בעיניכם, חיזוק בסיס המצוינות בלימודי המתמטיקה והמדעים בחטיבת הביניים הוא יעד ראוי ונחוץ, והאם הייתם ממליצים לקרן ולשותפיה לאמץ אותו כיעד מרכזי של פעילותם בשנים הקרובות?
האם הנחת העבודה של הקרן נכונה, לפיה די במבחנים הקיימים במערכת ואין צורך במבחנים נוספים? מכיוון שכל המבחנים הללו הם מדגמיים, האם בכל זאת קיים צורך במבחן אישי קובע לתלמיד, ואם כן מתי וכיצד?
האם המדדים שהוצגו על ידי הקרן עולים בקנה אחד עם היעדים שהציבה ועם הפעולות שהיא מתכוונת לקיים? האם המדדים הללו שאפתניים במידה מספקת, ומצד שני, האם הם כלל ניתנים להשגה עד לשנת 2024?
מיכל בלר /
נשיאה, מכללת לוינסקי לחינוך. מייסדת הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה)
נועם גרובר /
כלכלן בכיר, המועצה הלאומית לכלכלה (משרד ראש הממשלה)
ליאור דטל /
כתב חינוך, 'דה-מרקר'
מיכל טביביאן מזרחי /
ראש אגף בכיר לתכנון ואסטרטגיה, משרד החינוך
נרית כ"ץ /
מפמ"רית מתמטיקה, משרד החינוך
אורנה סומך /
מנהלת שותפויות יוזמת 5פי2, שיתופים
יואל רפ /
מנהל אגף המבחנים, הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה)