קיימות ויציאה

מפגש עם מקבלי מענקים של הקרן שהסתיימו או שמצויים בשלבי סיום – לדיון על החוויות, הצרכים, הציפיות והקשיים

מיקום:
משכנות שאננים, אולם ג'ינוגלי, ירושלים

מועד:
12 בנובמבר 2018,
16:00-17:00

חזרה לדף הדיונים

השלב הראשון, כשהקרן החלה לפעול, היה לטוות רשת של תכניות שנועדו לפתח יכולות לקידום המצוינות בלימודי המתמטיקה והמדעים בבתי הספר העל-יסודיים. אישרנו 236 מענקים, כל אחד עוסק בהיבט מסוים של המטרה המשותפת. עם הזמן, בין הקרן והארגונים שקיבלו את המענקים התגבשו יחסי עבודה ומערכת יחסים מקצועית. בשלב השני, הקרן הוסיפה לארגז הכלים שלה תפקיד נוסף – זה של גורם מְכָנֵס, ושותפינו הוסיפו לעצמם תפקיד של מובילים ושחקנים פעילים בקהילה מקצועית תוססת.

כיום, שבע שנים לאחר מכן, מתרבים המענקים המצויים לקראת סיום. 113 מענקים כבר הסתיימו, 21 מהם במהלך השנה החולפת, ורבים אחרים צפויים להסתיים בשנים הקרובות. הקרן קרֵבה לשלב שבו היא פונה ממימון ישיר של תכניות נפרדות לכיוון של העברת משקל הכובד, הקמת תשתית מקצועית ביחד עם משרד החינוך, ומתחילה בתכנון של מפת דרכים פילנתרופית חדשה סביב חטיבות הביניים.

הקשרים בין הקרן ושותפיה עומדים להשתנות. בדוח העמדות של מקבלי המענקים לשנת 2018 הבחנו כבר בסימנים ברורים לכך ששותפינו חוששים וחשים אי-ודאות לקראת השינוי הצפוי. במקרים מסוימים הם אינם בטוחים האם כדאי להמשיך בתכנית לאחר שיסתיים המענק מהקרן והאם וכיצד עליהם להגיש בקשות למימון ממשלתי או להשקיע כספים מהמשאבים העצמיים שלהם. הם אינם יודעים בוודאות מה יעלה בגורל הקשרים שלהם אתנו לאחר סיום המענק.

 

שאלות לדיון

  • האם יש לקרן תפקיד למלא ביחד עם הארגונים שקיבלו מענקים גם לאחר סיום המענק? איזה תפקיד עלינו לקחת במקרים אלה, ואיזה תפקיד השותפים שלנו מצפים שנמלא?

  • איך עלינו לבנות את הדיאלוג עם שותפינו מקבלי המענקים לקראת סיום המענק? מהי הדרך המיטבית לחלוק עמם ציפיות, צרכים, קשיים ולקחים?

  • האם באפשרותנו לשפר את התקשורת עם ההנהלות של הארגונים מקבלי המענקים, כדי להגיע לדיון מעמיק יותר בדבר סדרי עדיפויות ותכנון להמשך התכניות שבהן תמכנו?
     

חומרי הרקע

המלצה:
לקראת הדיון אנא קראו את חומרים הבאים

  • בת שבע אלון /
    לשעבר ראש המחלקה להוראת המדעים, מכון וייצמן למדע

  • מיכל בלר /
    נשיאה, מכללת לוינסקי לחינוך

  • נורית דנינו /
    ראש מנהל חינוך, עיריית רעננה

  • ניבה חסון /
    מנכ"לית, מכון ברנקו וייס

     

  • שלומית עמיחי /
    לשעבר מנכ"לית משרד החינוך, יושבת ראש תכנית 'חותם'

  • דני שטייניץ /
    מנהל התיכון הווירטואלי של משרד החינוך, מט"ח