"הגיע זמן חינוך" – מגזין דיגיטלי, 2023-2022
מגזין הגיע זמן חינוך תומך באסטרטגית הקרן למיקוד בחטיבות הביניים
מגזין הגיע זמן חינוך תומך באסטרטגית הקרן למיקוד בחטיבות הביניים
מאז ייסודו, ב-2014, "הגיע זמן חינוך" הוא מגזין החינוך המקוון הגדול ביותר בישראל. הקהילה המקוונת כוללת מורים ותיקים ומורים בראשית דרכם, וגם ציבור המתעניין בחינוך מתמטי ומדעי. ב-2021 פורסמו במגזין תכנים שכתבו 433 מורים. ישנם 54,000 עוקבים לעמודי המגזין ברשתות החברתיות ו-41,000 מנויים לניוזלטר השבועי.
ב-2021, נושאי המגזין התמקדו במצוינות במתמטיקה ובמדעים בחטיבות הביניים. המאמרים שפורסמו עסקו במיומנויות למידה נדרשות ובהוראת מתמטיקה המבוססת על הקשרי העולם האמתי. עם החזרה לבתי הספר לאחר שוך המגיפה העולמית, הופקה סדרה בת 17 פרקים של פודקאסטים מצולמים [וידאוקאסטים] בהשתתפות דן אריאלי, עליזה בלוך, שירלי רימון ואחרים, שבה הם ביטאו את השקפותיהם ביחס להתהוותו של "הנורמלי החדש" בחינוך. לסדרה זו היו 428,000 צפיות.
בנוסף, במסגרת חגיגות העשור של פרס טראמפ להוראה איכותית, עורכת המגזין סייעה בהכנת ספר שבו חתני הפרס הציגו את החזון שלהם לחינוך בישראל בעשור הבא. לקראת מחזור מבחני פיז"ה 2022, המגזין הפיק סדרה של סרטוני וידאו קצרים שבהם מורים מובילים הסבירו כיצד ללמד משימות של מתמטיקה שימושית מסדר גבוה.
ב-2022 ו-2023 אנו מצפים שמשרד החינוך יבצע התאמות בתכנית הלימודים כדי שתכלול מיומנויות של חשיבה מתמטית שימושית. במסגרת מאמצי הקרן לתמוך בביצוע התאמות אלה, יידונו במגזין דרכי ההוראה והדילמות המעסיקות מורי מתמטיקה המטמיעים מתמטיקה שימושית בכיתותיהם, ויוצגו דרכי הוראה הנהוגות במדינות העולם, שניתן ללמוד מניסיונן. בנוסף, אנו מצפים שוועדת ההייטק הממשלתית תגיש את המלצותיה, תוך הדגשת הצורך ביצירת 'חבילת הייטק' חדשה במערכת החינוך שתכלול חמש יחידות במתמטיקה, באנגלית, בפיזיקה ובמדעי המחשב, וילמדו במסגרתה גם מיומנויות של חשיבה מתמטית שימושית החל מחטיבות הביניים.
לכן, המאמרים שיתפרסמו במהלך השנה יעסקו, בין היתר, בנושאים האמורים. בנוסף, בעקבות ההצלחה בשנה שעברה, נושאים אלה יהוו בסיס להפקת סדרה נוספת של פודקאסטים מצולמים.
כמו כן, אנו שואפים לגידול בשיעור של 15% במספר המבקרים הייחודיים באתר, בנפח הפעילות ברשתות החברתיות, ובמספר העוקבים בפייסבוק.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 496
ב-2022 ו-2023 אנו מצפים שמשרד החינוך יבצע התאמות בתכנית הלימודים כדי שתכלול מיומנויות של חשיבה מתמטית שימושית. במסגרת מאמצי הקרן לתמוך בביצוע התאמות אלה, יידונו במגזין דרכי ההוראה והדילמות המעסיקות מורי מתמטיקה המטמיעים מתמטיקה שימושית בכיתותיהם, ויוצגו דרכי הוראה הנהוגות במדינות העולם, שניתן ללמוד מניסיונן.
אנו מצפים שוועדת ההייטק הממשלתית תגיש את המלצותיה, תוך הדגשת הצורך ביצירת 'חבילת הייטק' חדשה במערכת החינוך שתכלול חמש יחידות במתמטיקה, באנגלית, בפיזיקה ובמדעי המחשב, וילמדו במסגרתה גם מיומנויות של חשיבה מתמטית שימושית החל מחטיבות הביניים.