קמפיין לבחירה במצוינות
ערוץ 12 ייקרא להורים לעודד את ילדיהם לבחור בכיתות מצוינות בחטיבות הביניים
ערוץ 12 ייקרא להורים לעודד את ילדיהם לבחור בכיתות מצוינות בחטיבות הביניים
מתווה הדרך של הקרן עבור חטיבות הביניים פועל להרחיב ולחזק את מעגל המצוינות במתמטיקה ובמדעים. החל מ-2018, אנו משקיעים בתיק מענקים המיועד לפיתוח משימות למידה מתמטיות ברמה גבוהה, להכשרת המורים ללמד משימות אלה, ולפתיחת כיתות מצוינות נוספות ברחבי הארץ. עבודתנו בתחום זה מבוססת על שותפויות עם אוניברסיטאות, עם אגפי מנהל החינוך בעיריות השונות, עם רשתות חינוך, ועם מחוזות משרד החינוך.
במקביל, הקרן יזמה יחד עם שותפיה את הקמת הקואליציה קולקטיב אימפקט (הנקראת: TOP 15""), שמטרתה לתמוך במאמצים לקידום ההישגים של תלמידי ישראל, ולהצבתם במקום גבוה בין המדינות שתלמידיהן נבחנים במבחני פיז"ה. הממשלה החדשה הזמינה את קואליציית TOP 15 לפעול יחד להגשמת היעד של העלאת שיעור הישראלים המועסקים בתעשיית ההייטק ל-15% מכוח העבודה. יעד זה משקף את הצורך הדחוף בכוח אדם מיומן הדרוש לתעשיית ההייטק הישראלית הצומחת במהירות.
ישנו מתאם ייחודי בין ההישגים במבחני פיז"ה לבין התעסוקה בענף ההייטק; כלומר, בין 9% מתלמידי ישראל בני ה-15 המצטיינים במתמטיקה במבחני פיז"ה ו-9% מכוח העבודה המועסקים בענף ההייטק. בשני חלקי המשוואה מדובר בעיקר בגברים, יהודים, ממרכז הארץ. ייתכן שמתאם זה מעיד על כך שישראל ממצה את הפוטנציאל הקיים בה כיום. אולם, לנוכח הצורך הגובר, עלינו להרחיב ולגוון את מאגר הכישרונות, ולהעניק הזדמנות ללימודים ברמה גבוהה כבר בחטיבות הביניים, לתלמידים רבים ככל האפשר – בנים ובנות, יהודים וערבים, מהמרכז ומהפריפריה.
בשנת 2022 יתקיים מבחן פיז"ה ב-85 מדינות כולל ישראל. זו הזדמנות נדירה לעורר באז ומומנטום סביב נושא זה. אנו מאמינים כי זו תהיה שנה שבה ייפתח חלון הזדמנויות שיאפשר לפנות להורים ולשכנע אותם לנקוט יוזמה ולהיות הרבה יותר מעורבים בכל מה שקשור ללימודים של ילדיהם בחטיבות הביניים. תפקידנו יהיה לשכנע אותם שעתיד ילדיהם תלוי בבחירות שהם עושים ביחס ללימודים כבר בשלב של חטיבת הביניים.
הבחירה בידם, ובאפשרותם להצטרף בחטיבת הביניים לכיתת מצוינות שבה הם ילמדו יחד עם התלמידים בעלי ההישגים הגבוהים ביותר ועם מורים מצטיינים. הם ילמדו מתמטיקה מתקדמת, וגם קורסים בפיזיקה ובמדעי המחשב. בוגרי כיתות המצוינות מתקבלים כמעט אוטומטית ללימודי חמש יחידות מתמטיקה בתיכון. הבעיה כיום היא שלא בכל בית-ספר קיימות כיתות מצוינות כאלה, ושרוב ההורים אינם מודעים לקיומן ולחשיבותן.
כדי להתמודד עם האתגר, פנינו לערוץ 12 (קשת), ערוץ הטלוויזיה הפופולרי ביותר בישראל. באמצעות רואים רחוק, עמותה ללא מטרות רווח שקשת מפעילה, הם מציעים קמפיין שיימשך שלושה חודשים, ממרץ עד מאי 2022, וישודר במקביל לתקופה שבה תלמידים בבתי-ספר בארץ ייבחנו במבחני פיז"ה. הקמפיין יתמקד בהורים של תלמידי חטיבות הביניים, בעיקר מהמגזר היהודי, חילונים ודתיים כאחד. תודגש בו החשיבות המכרעת המיוחסת להצטיינות ילדיהם בלימודים.
הקמפיין יכלול פרסומות שישודרו בתכניות בשעות של צפיית שיא, ראיונות בתכניות בוקר, ערב ולילה, מאמרים וקטעי וידיאו בפלטפורמות דיגיטליות, פרקים ייעודיים של הסכתים, וסיפוריהם האישיים של בוגרים, מנהלים בחברות הייטק, ומורים. הקמפיין יעוצב בקפידה, ויהיה נתון למעקב ולניתוח באמצעות סקרים וקבוצות מיקוד, כדי לאפשר שיפורים והערכה של תוצאותיו תוך כדי ביצועו.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 479