זוכת הפרס

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק את הפרס לשנת 2021 לחגית לוי
  • חגית לוי

    מורה לכימיה באולפנת אורות במודיעין, זוכת פרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2021

    להיכנס לכיתה של חגית זה להיכנס לתוך סיפור. ולשמוע את חגית מספרת אותו זה מרתק. חגית מצליחה ביצירתיות רבה להוציא את הכימיה מספר הלימוד ומהמחברת, הנוסחאות והתרשימים לחיי היומיום של התלמידים. אם זו הכנת עוגת שוקולד להסביר על תערובות של חומרים, אם זה הכנת שייק ספורטיבי ליישום סטוכיומטריה, או ניסיון לבנות ארמון חול מחול מפתיע במיוחד שהסיפור שלו מגיע עד לאוסטרליה. הלמידה בכיתה של חגית היא חוויה שבעזרתה התלמידות שלה רואות את היישום של חומר הלימוד. זה מעניין, זה מסקרן וזה מדהים אותן. מכיתות חטיבות הביניים ועד סיום התיכון.

    קרא עוד

    פעילויות אלו יוצרות אצל התלמידות חוויה לימודית מהנה, מעודדות יצירתיות ומדליקות את "הניצוץ בעיניים". בנוסף לכך, ולא פחות חשוב, פעילויות אלו יוצרות גם מתן הזדמנות לתלמידות שעשויות להיות שקטות בכיתה בהוראה הפרונטלית, להתבלט ובכך להעריך את עצמן יותר. זה "הדבק" המחבר את התלמידות ליופי של עולם הכימיה, ונותן את הערך המוסף לאותם שיעורים פרונטליים של הקנייה, של יישום ותרגול. אחר הידע של התלמידות וההבנה שלהן חגית עוקבת בשיטות שונות ובהתאמה אישית. היא משתמשת בשאלונים מאבחנים ובעזרת כלים טכנולוגיים ממפה את הכיתה לפי התפישות השגויות והקשיים שמתקבלים. בצורה זו היא מקבלת מידע על כל תלמידה עבור כל פעילות שהיא מבצעת וכך יכולה להתאים את ההוראה באופן אישי ומדויק על פי הממצאים שהיא מקבלת. בעקבות כך התלמידות מבצעות פעילויות שונות (וחווייתיות) בהתאם לקושי שלהן בהתבסס על ביצועיהן במשימות המאבחנות.

    מאפיין נוסף ומרכזי בהוראה של חגית הוא יצירת אווירה נעימה וטובה בשיעורים, יחסי אמון ופירגון. הקשר האישי שלה עם התלמידות סוחף אותן וגורם להם לביטחון גדול יותר ביכולות שלהן, להבנה טובה יותר, ולאהבה גדולה עם המקצוע. הקשר האישי עם התלמידות בא לידי ביטוי בתמיכה הגדולה, באוזן הקשבת והכתף התומכת. אם זה ערב לפני בגרות להיפגש כולן לגלידה על מנת להעלות חיוך ולתת חיזוק, אם זה לחלק ציוד לבתים בתקופת הסגרים ולבצע יחד פעילות בזום, אם זה בתגבורים והכנה למבחנים ואם זה להקשיב ולהתייעץ כיצד להשתפר ולבצע את הדברים בכיתה טוב יותר. התלמידות שלה שותפות לפיתוח וללמידה של חגית ברעיונות היצירתיים שלה לכיתה. כל אלו יוצרים גאוות יחידה לתלמידות. מעגלי ההשפעה של חגית והשותפות ביצירת החומרים עם עמיתיה למקצוע מעוררים השראה, דבר שחגית מדגישה ומציינת כי בזכות כך היא מורה טובה יותר. בבית הספר היא עובדת בשיתוף מלא ובאופן צמוד עם מורה נוספת זה 12 שנה, אשר יחד הן הקימו את קהילת מורי הכימיה במודיעין והן שותפות במרכז הארצי למורי הכימיה במכון וייצמן למדע. העבודה יחד של חגית, ועמיתתה ורד, היא מתוך שליחות לשיפור הוראת הכימיה והעצמת מורים. לראייה השימוש של מורי הפיזיקה בחומרים המפותחים על ידה ושותפיה. שותפות זו במסגרות השונות מפתחת את חגית בהוראה שלה בכיתה, בפיתוח חומרי למידה יצירתיים ומגוונים. אם זה פיתוח חדרי בריחה, יצירת תוכניות לעידוד מצוינות ויוזמות שונות אם לכלל מורי הכימיה בארץ, אם בעיר מודיעין ואם בכיתה שלה.

    על כך זוכה חגית בפרס טראמפ להוראה איכותית 2021.

    סגור

"כשיש התחדשות וגיוון באהבה היא ממשיכה ואף מתעצמת. אין פלא איפה שאני ממשיכה לאהוב וליהנות ממקצוע ההוראה. הגיוון התמידי בפעילויות והמשוב שאני מקבלת מהתלמידות נותן לי את הכוח וההנאה להמשיך וללמד". (חגית לוי)

ציון לשבח

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2021 לנדב מרקו
  • נדב מרקו

    מורה למתמטיקה בתיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים, וזוכה ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2021

    אם נציץ דרך חור המנעול לכיתה של נדב נוכל לראות את התלמידים לומדים מתמטיקה תוך משימות ודיונים מעוררי השראה. נוכל לראות זוג תלמידים מתלהב ממשפט בגיאומטריה שמצאו לבדם כאילו קלעו סל או הבקיעו שער במשחק גמר גביע. נוכל לראות תלמידים דנים על הפעילות ואף נעזרים בקיפולי נייר להבנת תכונות מתמטיות וגיאומטריות שונות.

    קרא עוד

    החוויות של נדב מגיל בית הספר, הצבא ואחריו הוכיחו לו את ההשפעה שיכולה להיות לו כאיש חינוך. ההוראה היא סם חיים עבורו ומקום ליצירתיות פדגוגית, צמיחה אישית ומקום לתרום בו לתהליך ההתבגרות של תלמידיו. מההערכה והאהבה שהוא מקבל מהתלמידים הוא שואב תחושות של גאווה ומשמעות.

    הוא התנסה עם כיתות מאוכלוסיות שונות ומגוונות. מכיתות של נוער בסיכון ואוכלוסיות מתקשות ועד לכיתות של תלמידים מצטיינים. את הקשיים שגילה בדרך ראה כאתגר אישי והשכיל למצוא את הדרכים להיבנות מהם ולהמשיך לפתח את ההוראה שלו.

    השיעור בכיתה בנוי בצורה מדויקת ואינטליגנטית, ללא ויתור לתלמידים על הרמה המתמטית אך עם קשב לקשיים שלהם. הוא משתמש באנלוגיות ומטאפורות לתת מענה לתלמידים השונים.

    אחד האתגרים שמלווים את המורים למתמטיקה הוא החרדה והפחד שהתלמידים מגיעים למקצוע זה. נדב מפתח אינטראקציות קצרות עם תלמידים להראות אכפתיות, הערכה והטוב שבהם. בעזרת העצמת הטוב וההצלחה של התלמידים, יחד עם הומור וצחוק, הוא מצליח להרגיע אותם ולהוריד את החרדה מהמקצוע ועוזר להם בכך לצלוח את הקשיים והמשברים. בנוסף הוא מבצע איתם תהליכים רפלקטיביים על תהליך הלמידה ובעקבות כך מתאים להם שיטות ודרכים לשכלל את יכולת הלמידה שלהם.

    נדב משלב בעבודתו בכיתה כלים בעזרתם הוא מקבל נתונים על ביצועי התלמידים אם זה בזמן אמת בפעילות בכיתה ואם במענה על משימות בית. בעזרת מערכות אלו הוא מקבל את השגיאות הנפוצות של התלמידים וגם מדדים רגשיים כמו מידת הביטחון וההערכה העצמית של התלמידים. בנוסף הוא שואף להנחיל לתלמידיו את היכולת להתמקד ולהתמסר לתהליך. הוא גורם לתלמידים להבין שלהשקיע ולהתמיד הם ערכים חשובים להצלחה שלהם אם במתמטיקה ואם בחיים.

    נדב הוא מורה חוקר שלא חושש להתנסות, לטעות ולהשתפר. הוא לומד הרבה, מכין ומשכלל את הפעילויות לפני שהוא נכנס לכיתה. מטרתו הגדולה היא יצירת שינוי פדגוגי בהוראת המתמטיקה. בעזרת הניסיון שלו בהדרכה של קהילות מורים ופרחי הוראה הוא מקווה להצליח להשפיע ולבצע שינוי ברמה הארצית.

    על כך זוכה נדב בציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית 2021.

    סגור

ציטוט נדב

ציון לשבח

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2021 לאלי נצר
  • אלי נצר

    מורה למתמטיקה בתיכון חדש בתל אביב וזוכה ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2021

    גישתו של אלי ללימודי המתמטיקה היא "להצמיח ולא להצניח" – לא להכתיב לתלמידים את הכללים והנוסחאות, אלא להוביל אותם לגילויים.

    אלי בחר להיות מורה מתוך תפיסה חינוכית וחברתית במטרה להיות חלק משמעותי ומשפיע בקידום ובהתפתחות של תלמידים. הוא רואה את עצמו מורה ומחנך, ובאינטראקציה עם התלמידים רואה הזדמנות להקנות ערכים.

    קרא עוד

    בשיעורים בכיתה, אווירת הלמידה מייצרת חופש לשאול שאלות וחופש לטעות. בעזרת אווירה זו אלי יוצר אווירת לימוד מעצימה ולא שיפוטית. השיח בכיתה מצד אחד ברמה מתמטית איכותית ומדויקת ומצד שני מאפשר לתלמידים להתנסות, לתהות, לטעות וללמוד מכך.

    תכנון השיעורים נעשה במחשבה מעמיקה – החיבור לשיעור הקודם, הקשיים שיכולים להתעורר, מהם הכלים שישתמש בהם לסייע להבנה ומה התלמידים יבצעו בשיעור. תכנון השיעורים משתנה משנה לשנה ומכיתה לכיתה בהתאם לרמת התלמידים והקשיים המתעוררים. כל שנה שונה מהקודמת וכל כיתה שונה מהמקבילה לה.

    אלי מעניק תמיכה מקיפה לתלמידים באמצעות סביבות תומכות למידה המאפשרות לו לאגד תכני לימוד, כגון סיכומי שיעור, תרגולים, דוגמאות פתורות, לוחות השיעור וסרטונים, כך שהתלמידים יכולים בלחיצת כפתור להשלים, לחזור ולהעמיק בחומר הלימוד. בעזרת סביבות אלו אלי מצליח גם לקבל מהו מצבם של התלמידים ולזהות קשיים בהבנה שלהם. הוא מצליח בסביבות אלו לסייע לתלמידים בשיעורי הבית, לקראת בחינות, ביצוע דיונים מתמטיים ובעיקר קשר ישיר המביא את המתמטיקה לעולמם של התלמידים.

    אלי כבר פרץ את גבולות הכיתה לפני עשור ובעזרת סרטונים קצרים וממקודים מסביר בצורה ברורה ונגישה את המתמטיקה. כל תלמיד ותלמידה בכל מקום בארץ יכול.ה להיעזר בסרטונים אלו ותלמידים נעזרים בהם לפני או לאחר השיעור.

    על מנת לשפר את ההוראה שלו אלי בונה מסד נתונים בעזרתו הוא מאתר קשיים של תלמידים וגם מאתר את התלמידים המצטיינים ונותן להם מענה בעבודה בכיתה או מעבר לגבולותיה.

    אלי מקפיד להתייעץ עם עמיתיו המורים למתמטיקה בצוות בית הספר ובקהילות מורי המתמטיקה, ואף מציין כי קשר זה הוא בסיס חשוב מאוד להצלחת תלמידיו. בעזרת הקשר עם עמיתיו, גם בדיסיפלינות אחרות, הוא מוצא את נקודות החיבור וההשקה בנושאי הלימוד ובשיטות ההוראה.

    אסיים בדימוי של אחד מתלמידיו של אלי להוראתו:

    "הדבר דומה בעיניו להפקה מעוררת השראה של יצירה מוסיקלית על ידי תזמורת ומנצחה. היצירה אומנם מבוססת על פרטיטורה הקובעת מה הנגנים מנגנים, מתי ובאיזה קצב, אך ביצוע טוב נבחן על פי הפרשנות של המנצח יחד עם מידת התגייסותם, תרומתם והבנתם של הנגנים את היצירה. כך התלמידים משולים לנגני התזמורת, תכנון השיעור והלמידה -לפרטיטורה והמורה- כמנצח התזמורת. כך שבסופו של דבר, ההכנה הינה הכר והבסיס לשינויים וכל מפגש עם התלמידים והחומר הינו יצירה בפני עצמה".

    על כך זוכה אלי בציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית 2021.

    סגור

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק את הפרס לשנת 2021 לחגית לוי
  • חגית לוי

    מורה לכימיה באולפנת אורות במודיעין, זוכת פרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2021

    להיכנס לכיתה של חגית זה להיכנס לתוך סיפור. ולשמוע את חגית מספרת אותו זה מרתק. חגית מצליחה ביצירתיות רבה להוציא את הכימיה מספר הלימוד ומהמחברת, הנוסחאות והתרשימים לחיי היומיום של התלמידים. אם זו הכנת עוגת שוקולד להסביר על תערובות של חומרים, אם זה הכנת שייק ספורטיבי ליישום סטוכיומטריה, או ניסיון לבנות ארמון חול מחול מפתיע במיוחד שהסיפור שלו מגיע עד לאוסטרליה. הלמידה בכיתה של חגית היא חוויה שבעזרתה התלמידות שלה רואות את היישום של חומר הלימוד. זה מעניין, זה מסקרן וזה מדהים אותן. מכיתות חטיבות הביניים ועד סיום התיכון.

    קרא עוד

    פעילויות אלו יוצרות אצל התלמידות חוויה לימודית מהנה, מעודדות יצירתיות ומדליקות את "הניצוץ בעיניים". בנוסף לכך, ולא פחות חשוב, פעילויות אלו יוצרות גם מתן הזדמנות לתלמידות שעשויות להיות שקטות בכיתה בהוראה הפרונטלית, להתבלט ובכך להעריך את עצמן יותר. זה "הדבק" המחבר את התלמידות ליופי של עולם הכימיה, ונותן את הערך המוסף לאותם שיעורים פרונטליים של הקנייה, של יישום ותרגול. אחר הידע של התלמידות וההבנה שלהן חגית עוקבת בשיטות שונות ובהתאמה אישית. היא משתמשת בשאלונים מאבחנים ובעזרת כלים טכנולוגיים ממפה את הכיתה לפי התפישות השגויות והקשיים שמתקבלים. בצורה זו היא מקבלת מידע על כל תלמידה עבור כל פעילות שהיא מבצעת וכך יכולה להתאים את ההוראה באופן אישי ומדויק על פי הממצאים שהיא מקבלת. בעקבות כך התלמידות מבצעות פעילויות שונות (וחווייתיות) בהתאם לקושי שלהן בהתבסס על ביצועיהן במשימות המאבחנות.

    מאפיין נוסף ומרכזי בהוראה של חגית הוא יצירת אווירה נעימה וטובה בשיעורים, יחסי אמון ופירגון. הקשר האישי שלה עם התלמידות סוחף אותן וגורם להם לביטחון גדול יותר ביכולות שלהן, להבנה טובה יותר, ולאהבה גדולה עם המקצוע. הקשר האישי עם התלמידות בא לידי ביטוי בתמיכה הגדולה, באוזן הקשבת והכתף התומכת. אם זה ערב לפני בגרות להיפגש כולן לגלידה על מנת להעלות חיוך ולתת חיזוק, אם זה לחלק ציוד לבתים בתקופת הסגרים ולבצע יחד פעילות בזום, אם זה בתגבורים והכנה למבחנים ואם זה להקשיב ולהתייעץ כיצד להשתפר ולבצע את הדברים בכיתה טוב יותר. התלמידות שלה שותפות לפיתוח וללמידה של חגית ברעיונות היצירתיים שלה לכיתה. כל אלו יוצרים גאוות יחידה לתלמידות. מעגלי ההשפעה של חגית והשותפות ביצירת החומרים עם עמיתיה למקצוע מעוררים השראה, דבר שחגית מדגישה ומציינת כי בזכות כך היא מורה טובה יותר. בבית הספר היא עובדת בשיתוף מלא ובאופן צמוד עם מורה נוספת זה 12 שנה, אשר יחד הן הקימו את קהילת מורי הכימיה במודיעין והן שותפות במרכז הארצי למורי הכימיה במכון וייצמן למדע. העבודה יחד של חגית, ועמיתתה ורד, היא מתוך שליחות לשיפור הוראת הכימיה והעצמת מורים. לראייה השימוש של מורי הפיזיקה בחומרים המפותחים על ידה ושותפיה. שותפות זו במסגרות השונות מפתחת את חגית בהוראה שלה בכיתה, בפיתוח חומרי למידה יצירתיים ומגוונים. אם זה פיתוח חדרי בריחה, יצירת תוכניות לעידוד מצוינות ויוזמות שונות אם לכלל מורי הכימיה בארץ, אם בעיר מודיעין ואם בכיתה שלה.

    על כך זוכה חגית בפרס טראמפ להוראה איכותית 2021.

    סגור

"כשיש התחדשות וגיוון באהבה היא ממשיכה ואף מתעצמת. אין פלא איפה שאני ממשיכה לאהוב וליהנות ממקצוע ההוראה. הגיוון התמידי בפעילויות והמשוב שאני מקבלת מהתלמידות נותן לי את הכוח וההנאה להמשיך וללמד". (חגית לוי)

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2021 לנדב מרקו
  • נדב מרקו

    מורה למתמטיקה בתיכון הישראלי למדעים ולאמנויות בירושלים, וזוכה ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2021

    אם נציץ דרך חור המנעול לכיתה של נדב נוכל לראות את התלמידים לומדים מתמטיקה תוך משימות ודיונים מעוררי השראה. נוכל לראות זוג תלמידים מתלהב ממשפט בגיאומטריה שמצאו לבדם כאילו קלעו סל או הבקיעו שער במשחק גמר גביע. נוכל לראות תלמידים דנים על הפעילות ואף נעזרים בקיפולי נייר להבנת תכונות מתמטיות וגיאומטריות שונות.

    קרא עוד

    החוויות של נדב מגיל בית הספר, הצבא ואחריו הוכיחו לו את ההשפעה שיכולה להיות לו כאיש חינוך. ההוראה היא סם חיים עבורו ומקום ליצירתיות פדגוגית, צמיחה אישית ומקום לתרום בו לתהליך ההתבגרות של תלמידיו. מההערכה והאהבה שהוא מקבל מהתלמידים הוא שואב תחושות של גאווה ומשמעות.

    הוא התנסה עם כיתות מאוכלוסיות שונות ומגוונות. מכיתות של נוער בסיכון ואוכלוסיות מתקשות ועד לכיתות של תלמידים מצטיינים. את הקשיים שגילה בדרך ראה כאתגר אישי והשכיל למצוא את הדרכים להיבנות מהם ולהמשיך לפתח את ההוראה שלו.

    השיעור בכיתה בנוי בצורה מדויקת ואינטליגנטית, ללא ויתור לתלמידים על הרמה המתמטית אך עם קשב לקשיים שלהם. הוא משתמש באנלוגיות ומטאפורות לתת מענה לתלמידים השונים.

    אחד האתגרים שמלווים את המורים למתמטיקה הוא החרדה והפחד שהתלמידים מגיעים למקצוע זה. נדב מפתח אינטראקציות קצרות עם תלמידים להראות אכפתיות, הערכה והטוב שבהם. בעזרת העצמת הטוב וההצלחה של התלמידים, יחד עם הומור וצחוק, הוא מצליח להרגיע אותם ולהוריד את החרדה מהמקצוע ועוזר להם בכך לצלוח את הקשיים והמשברים. בנוסף הוא מבצע איתם תהליכים רפלקטיביים על תהליך הלמידה ובעקבות כך מתאים להם שיטות ודרכים לשכלל את יכולת הלמידה שלהם.

    נדב משלב בעבודתו בכיתה כלים בעזרתם הוא מקבל נתונים על ביצועי התלמידים אם זה בזמן אמת בפעילות בכיתה ואם במענה על משימות בית. בעזרת מערכות אלו הוא מקבל את השגיאות הנפוצות של התלמידים וגם מדדים רגשיים כמו מידת הביטחון וההערכה העצמית של התלמידים. בנוסף הוא שואף להנחיל לתלמידיו את היכולת להתמקד ולהתמסר לתהליך. הוא גורם לתלמידים להבין שלהשקיע ולהתמיד הם ערכים חשובים להצלחה שלהם אם במתמטיקה ואם בחיים.

    נדב הוא מורה חוקר שלא חושש להתנסות, לטעות ולהשתפר. הוא לומד הרבה, מכין ומשכלל את הפעילויות לפני שהוא נכנס לכיתה. מטרתו הגדולה היא יצירת שינוי פדגוגי בהוראת המתמטיקה. בעזרת הניסיון שלו בהדרכה של קהילות מורים ופרחי הוראה הוא מקווה להצליח להשפיע ולבצע שינוי ברמה הארצית.

    על כך זוכה נדב בציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית 2021.

    סגור

ציטוט נדב

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2021 לאלי נצר
  • אלי נצר

    מורה למתמטיקה בתיכון חדש בתל אביב וזוכה ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2021

    גישתו של אלי ללימודי המתמטיקה היא "להצמיח ולא להצניח" – לא להכתיב לתלמידים את הכללים והנוסחאות, אלא להוביל אותם לגילויים.

    אלי בחר להיות מורה מתוך תפיסה חינוכית וחברתית במטרה להיות חלק משמעותי ומשפיע בקידום ובהתפתחות של תלמידים. הוא רואה את עצמו מורה ומחנך, ובאינטראקציה עם התלמידים רואה הזדמנות להקנות ערכים.

    קרא עוד

    בשיעורים בכיתה, אווירת הלמידה מייצרת חופש לשאול שאלות וחופש לטעות. בעזרת אווירה זו אלי יוצר אווירת לימוד מעצימה ולא שיפוטית. השיח בכיתה מצד אחד ברמה מתמטית איכותית ומדויקת ומצד שני מאפשר לתלמידים להתנסות, לתהות, לטעות וללמוד מכך.

    תכנון השיעורים נעשה במחשבה מעמיקה – החיבור לשיעור הקודם, הקשיים שיכולים להתעורר, מהם הכלים שישתמש בהם לסייע להבנה ומה התלמידים יבצעו בשיעור. תכנון השיעורים משתנה משנה לשנה ומכיתה לכיתה בהתאם לרמת התלמידים והקשיים המתעוררים. כל שנה שונה מהקודמת וכל כיתה שונה מהמקבילה לה.

    אלי מעניק תמיכה מקיפה לתלמידים באמצעות סביבות תומכות למידה המאפשרות לו לאגד תכני לימוד, כגון סיכומי שיעור, תרגולים, דוגמאות פתורות, לוחות השיעור וסרטונים, כך שהתלמידים יכולים בלחיצת כפתור להשלים, לחזור ולהעמיק בחומר הלימוד. בעזרת סביבות אלו אלי מצליח גם לקבל מהו מצבם של התלמידים ולזהות קשיים בהבנה שלהם. הוא מצליח בסביבות אלו לסייע לתלמידים בשיעורי הבית, לקראת בחינות, ביצוע דיונים מתמטיים ובעיקר קשר ישיר המביא את המתמטיקה לעולמם של התלמידים.

    אלי כבר פרץ את גבולות הכיתה לפני עשור ובעזרת סרטונים קצרים וממקודים מסביר בצורה ברורה ונגישה את המתמטיקה. כל תלמיד ותלמידה בכל מקום בארץ יכול.ה להיעזר בסרטונים אלו ותלמידים נעזרים בהם לפני או לאחר השיעור.

    על מנת לשפר את ההוראה שלו אלי בונה מסד נתונים בעזרתו הוא מאתר קשיים של תלמידים וגם מאתר את התלמידים המצטיינים ונותן להם מענה בעבודה בכיתה או מעבר לגבולותיה.

    אלי מקפיד להתייעץ עם עמיתיו המורים למתמטיקה בצוות בית הספר ובקהילות מורי המתמטיקה, ואף מציין כי קשר זה הוא בסיס חשוב מאוד להצלחת תלמידיו. בעזרת הקשר עם עמיתיו, גם בדיסיפלינות אחרות, הוא מוצא את נקודות החיבור וההשקה בנושאי הלימוד ובשיטות ההוראה.

    אסיים בדימוי של אחד מתלמידיו של אלי להוראתו:

    "הדבר דומה בעיניו להפקה מעוררת השראה של יצירה מוסיקלית על ידי תזמורת ומנצחה. היצירה אומנם מבוססת על פרטיטורה הקובעת מה הנגנים מנגנים, מתי ובאיזה קצב, אך ביצוע טוב נבחן על פי הפרשנות של המנצח יחד עם מידת התגייסותם, תרומתם והבנתם של הנגנים את היצירה. כך התלמידים משולים לנגני התזמורת, תכנון השיעור והלמידה -לפרטיטורה והמורה- כמנצח התזמורת. כך שבסופו של דבר, ההכנה הינה הכר והבסיס לשינויים וכל מפגש עם התלמידים והחומר הינו יצירה בפני עצמה".

    על כך זוכה אלי בציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית 2021.

    סגור

ועדת הפרס לשנת 2021

פרס טראמפ להוראה איכותית 2021 - 5 הפיינליסטים